9.5 C
Pitești
29 mart. 2024

Anul 2021 – un an „la foc continuu” în ISU Argeș

În prezenţa reprezentanților autorităţilor județene și a altor invitați, astăzi, 02.02.2022, începând cu ora 10.00, la sediul ISU Argeș din municipiul Pitești, strada Mărășești, nr. 1,  Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Cpt. Puică Nicolae” al judeţului Argeş a prezentat Evaluarea activităţilor desfăşurate în anul 2021.


De asemenea, a fost prezentată și Sinteza activității Comitetului Județean pentru Situații de Urgență Argeș din anul 2021.

La eveniment, printre invitati, s-au  numărat Prefectul Radu Perianu, vicepreședintele Consiliului Judetean Argeș, șeful IJP Argeș, șefa Serviciului de Ambulanță, Luminița Paul, șef Serviciu Salvamont Argeș, Ion Sănduloiu, conducerea Jandarmeriei etc.

Prefectul Radu Perianu: 《Am participat astăzi la bilanțul activității Inspectoratului pentru Situații de Urgență Argeș, o instituție cu oameni mereu pregătiți să salveze.

Din păcate, suntem în continuare sub presiunea situației creată de pandemie.
Serviciul de Ambulanță este suprasolicitat și am văzut cum reprezentanții ISU Argeș au intervenit imediat să ajute.

Suntem în plin val 5 și le transmit tuturor militarilor Inspectoratului de Urgență Argeș că ne bazăm în continuare pe profesionalismul și pe ajutorul dumnealor.

Le mulțumesc pompierilor și celor fac parte din echipajele SMURD! Parte importantă a Comitetului pentru Situații de Urgență Argeș am comunicat excelent cu Inspectoratul pentru Situații de Urgență Argeș.》

Raportul integral – mai jos:

RAPORTUL DE EVALUARE A REZULTATELOR ACTIVITĂŢILOR DESFĂȘURATE DE INSPECTORATUL PENTRU SITUAŢII DE URGENŢĂ „CPT. PUICĂ NICOLAE” AL JUDEŢULUI ARGEȘ ÎN ANUL 2021

I – INTRODUCERE
Obiectivul fundamental al activității desfășurate de Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă „Cpt. Puică Nicolae” al judeţului Argeș, vizează eficientizarea acțiunilor de prevenire și gestionare a situațiilor de urgență, în vederea menținerii sub control a riscurilor și asigurării stării de normalitate a vieții comunităților umane și este atins prin multitudinea de activități de prevenire și intervenție pentru stingerea incediilor, descarcerare și prim-ajutor SMURD, salvarea persoanelor și limitarea pagubelor produse de inundații, alunecări de teren, mișcări seismice, epidemii, epizootii, înzăpeziri, secetă, asistența persoanelor aflate în situații critice, intervenția la accidente tehnologice, radiologice, nucleare, biologice sau alte tipuri de calamități naturale sau antropice.

II. OBIECTIVELE GENERALE care ne-au direcționat activitatea în anul 2021 au fost:
– Creşterea capacităţii de răspuns în situaţii de urgenţă şi restabilirea rapidă a stării provizorii de normalitate;
– Creşterea capacităţii de rezilienţă a comunităţilor;
– Îmbunătăţirea pregătirii personalului;
– Îmbunătăţirea politicii de personal pentru recrutare, selecţionare, formare şi asigurarea unei evoluţii coerente şi predictibile în carieră;
– Participarea activă la procesul de creare a Capacității Europene de Protecție Civilă (ECPP), perfecționarea mecanismului național de management integrat privind asistența internațională;

III. PREVENIREA SITUAȚIILOR DE URGENȚĂ AVIZE SI AUTORIZATII EMISE
Față de anul 2020 in anul 2021 au fost emise un număr de 142 avize, constatându-se o creștere a numărului de avize de securitate la incendiu/ protecție civilă emise cu 15,50%, iar in ceea ce privește numărul de autorizații emise pe cele doua domenii de resort in anul 2021 sunt 69, comparativ cu anul precedent se constata o scădere cu 5,63%

ACTIVITATEA DE CONTROL SI ACTIVITĂȚI PREVENTIVE
În anul 2021 au fost executate un număr de 1412 controale, inspecții SEVESO, verificări la obiective de investiții, audituri de supraveghere, față de 1323 de activități de control executate în anul 2020, astfel se poate observa o creștere de 6,72 %.
Pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19, s-au desfășurat atât acțiuni pe timpul controalelor de prevenire, cât și 973 de acțiuni de verificare a respectării masurilor stabilite conform Legii nr. 55/2020 și ale actelor normative subsecvente pandemiei de COVID-19, din care 893 independente (exclusiv de către Inspecția de Prevenire) și 80 mixte (în colaborare cu I.P.J., I.J.J., D.S.P. și Poliția Locală).

DEFICIENȚE CONSTATATE
Pe timpul controalelor de prevenire au fost constatate 5.300 deficienţe, din care 437 soluționate pe timpul controalelor și 4.458 sancționate conform reglementărilor legale specifice.
Unul dintre principalele obiective a fost reducerea numărului clădirilor care funcţionează fără autorizaţie de securitate la incendiu şi, în mod special, în ceea ce priveşte autorizarea unităţilor şcolare și sanitare din judeţul Argeş.
Au fost executate 141 controale la unități de învățământ, fiind constatate un număr de 629 deficienţe, din care 47 au fost soluţionate şi 493 sancţionate cu 464 avertismente și 29 amenzi, în cuantum de 206.500 lei.
Au fost executate 34 controale la unități sanitare, fiind constatate un număr de 243 deficienţe, din care 20 au fost soluţionate şi 162 sancţionate cu 135 avertisment și 27 cu amendă.
În anul 2021, specialiștii de prevenire au aplicat pentru neregulile constatate 4458 sancţiuni contravenţionale principale, constând în 546 amenzi și 3886 avertismente verbale, respectiv 26 avertismente scrise.
Au fost desfășurate acțiuni de informare preventivă a populației și a salariaților coroborat cu unele campanii de informare derulate în parteneriat I.G.S.U./ E-On/ Delgaz Grid. Astfel au fost instruite un număr de 13574 persoane.
Pentru consolidarea colaborării cu societatea civilă, în domeniul de competență pentru respectarea principiului „ aproape de cetățean / comunitate” pe timpul controalelor, dar și la sediul inspectoratului s-au desfășurat 1.346 activități de asistență tehnică de specialitate, rezultând o creștere de 12,63% față de anul 2020.

IV. MANAGEMENT OPERAȚIONAL.
ANALIZA SITUAŢIEI OPERATIVE PE ANUL 2021
În perioada 01.01-31.12.2021, inspectoratul pentru situații de urgență al județului Argeș a fost solicitat pentru a interveni la 17.211 evenimente (în medie 47 pe zi), din care: 6.860 acţiuni situaţii de urgenţă şi 10.351 acţiuni SMURD, înregistrându-se o ușoară creștere cu 2 % față de cele 16.837 evenimente înregistrate în anul 2020. Din cele 6.860 acţiuni privind situaţiile de urgenţă, ponderea cea mai mare au reprezentat-o 3577 de intervenții și 2879 recunoaşteri în teren.
Cele 493 incendii s-au produs în 98 de localităţi, cele mai multe incendii manifestându-se în următoarele localități : Pitești 79 incendii, Cîmpulung 22 incedii, Cureta de Argeș 21 incendii, Mioveni 16 incendii, Călinești 11 incendii, Bradu, 11 incendii, Costești 8 incendii, Ștefănești 8 incendii, Topoloveni 6 incendii;

Timp de 2 ani, în perioada 2017-2018, numărul acţiunilor de intervenţie la nivelul inspectoratului a fost relativ constant, de la 16.493 acţiuni înregistrate în anul 2017, numărul acestora ajungând la 16.356 evenimente în anul 2018, în anul 2019 înregistrându-se o ușoară creștere de 7%, spre deosebire de anul 2020, când s-a înregistrat o scădere a numărului acestora cu 4 % iar în anul 2021 s-a înregistrat o ușoară creștere cu 2% .

Analiza statistică privind incendiile
În perioada 01.01-31.12.2021 s-au înregistrat 493 incendii (în medie 1,35/zi), în scădere cu 14 % faţă de cele 574 incendii produse în anul 2020, ponderea cea mai mare fiind reprezentată de 279 incendii la locuințe/construcții familiale/gospodării cetățenești.
Timpul mediu de răspuns la incendii a fost de 15 minute în anul 2021, la fel ca și în anul 2020, iar timpul mediu de intervenţie la incendii de 75 minute în anul 2021, faţă de 73 minute în anul 2020.
Pe timpul intervenţiilor, au fost înregistrate 194 victime: 6 decedaţi şi 188 răniţi, în creștere cu 7% faţă de anul 2020, când au fost înregistrate 181 victime: 16 decedaţi şi 165 răniţi.
Viteza medie de deplasare a autospecialelor la intervenţii a fost de 57 km/h în anul 2021, faţă de 45 km/h în 2020.
Având la bază analiza cauzelor de incendiu, se poate constata că ponderea cea mai mare a acestora o reprezintă: acțiune intenționată 24,52 %, focul deschis 19,81 %, instalații electrice defecte 17,27 %; iar ponderea cea mai mică este reprezentată de : autoaprinderea sau reacții chimice 0,12 %, sudura 0,36 %, sisteme de încălzire defecte 0,36 %
Cauzele de incendiu, acțiune intenționată și focul deschis în spații deschise, sunt cauze manifestate la curățarea spațiilor, terenurilor, acestea dezvoltându-se și generând pagube materiale.

Analiza statistică privind incendiile de vegetaţie şi altele
În perioada 01.01.-31.12.2021, inspectoratul (inclusiv SVSU/SPSU) a fost solicitat pentru a interveni la 369 incendii de vegetaţie şi altele (în medie 1/zi), faţă de anul 2020, când s-au produs 786 incendii de vegetaţie şi altele, asftel se poate constata o scădere de aproximativ 47 %.
În urma celor 369 incendii au fost afectate cca. 113 ha vegetaţie (mărăciniş, lăstăriş), acestea producându-se în principal, în următoarele localități: Ștefănești 28 incendii de vegetație, Pitești 28 incendii de vegetație, Călinești 21 incendii de vegetație, Leordeni 12 incendii de vegetație, Costești 10 incendii de vegetație.
De menţionat este faptul că, în majoritatea cazurilor, aceste incendii de vegetaţie au fost provocate de folosirea focului deschis, de către cetăţeni, pentru igienizarea terenurilor agricole sau păşunilor de vegetaţie uscată, fără respectarea prevederilor legale prin folosirea intenţionată a sursei de aprindere pentru a genera incendiu.

Alte situaţii de urgenţă
În perioada 01.01-31.12.2021 s-au înregistrat 2156 intervenţii la alte situaţii de urgenţă (în medie 5,90/zi), în creștere cu 12 % faţă de cele 1919 intervenţii produse în anul 2020.
Din cele 2156 alte situaţii de urgenţă, produse în anul 2021, ponderea cea mai mare a fost reprezentată de intervențiile pentru înlăturarea efectelor negative produse de epidemii – 1248 intervenții.
Cea mai mare pondere a misiunilor specifice altor situații de urgență, în care au fost angrenate forțe și mijloace de intervenție ale I.S.U. Argeș, în anul 2021, au fost misiuni specifice executate în contextul gestionării situațiilor de urgență determinate de pandemia COVID-19 și misiuni de verificare a secțiilor ATI din județ.

Analiza statistică evenimente SMURD
În perioada 01.01-31.12.2021, SMURD a intervenit în 9723 cazuri (în medie 27/zi), comparativ cu cele 10075 cazuri în anul 2020, reprezentând o scădere de 4 % a numărului de intervenţii, acordând ajutor medical de urgenţă, descarcerare sau asistenţă persoane la 9435 persoane (8727 adulţi şi 708 copii).
Timpul mediu de răspuns la intervenţiile SMURD a fost de 16 minute în anul 2021 față de 26 minute în anul 2020, astfel se constată o scădere de aproximativ 61 %, iar timpul mediu de intervenţie SMURD a fost de 61 minute în anul 2021, faţă de 126 minute în anul 2020, fiind o scădere de arpoximativ 48 %.
Timpul mediu de raspuns pentru intervențiile SMURD, în anul 2020, este mult mai mare din cauza ponderii destul de mari a intervențiilor, în care echipajele s-au echipat în costumele de protecție COVID-19. Același motiv a făcut ca timpul de intervenție să crească foarte mult, echipajul finalizând intervenția după decontaminarea personalulșui și a tehnicii de intervenție.

Dispecerizarea situaţiilor de urgenţă
În perioada 01.01-31.12.2021, dispeceratul comun al inspectoratului a gestionat un număr 34709 de apeluri prin S.N.U.A.U 112, faţă de cele 32408 apeluri înregistrate în anul 2020, având o creștere de aproximativ 7 %
Au fost transmise prin dispeceratul I.S.U Argeș un număr de 243 de avertizări/atenţionări meteorologice și 73 de avertizări/atenţionări hidrologice la toate cele 102 localităţi, astfel: 239 avertizări / atenționări cod galben, 67 avertizări / atenționări cod portocaliu și 10 avertizări / atenționări cod roșu.

V. PROTECŢIE CIVILĂ

ÎNŞTIINŢARE-ALARMARE:
La nivelul județului Argeș există un număr de 231 sirene electrice, electronice și dinamice la nivelul autorităților publice, instituțiilor și operatorilor economici, 23 dintre acestea fiind neoperative. Din totalul sirenelor, 121 sunt cu acționare în sistem centralizat, celelalte fiind cu acționare locală.

EVACUARE ȘI ADĂPOSTIRE
În anul 2021, au fost inițiate demersurile privind actualizarea planurilor de evacuare de la nivelul unităților administrativ teritoriale, au fost analizate 90 planuri de evacuare la instituții publice/operatori economici și localități. În urma analizei au fost avizate 9 planuri de evacuare la operatori economici/instituții publice și 81 planuri de evacuare la localități.
Protecţia populaţiei și a salariaţilor prin adăpostire se realizează printr-un număr de 153 de adăposturi de protecţie civilă, 125 fiind adăposturi publice, iar restul de 28 adăposturi.

ASANARE PIROTEHNICĂ:
În anul 2021, în domeniul asanării teritoriului de muniție neexplodată, echipa specializată din cadrul inspectoratului a desfășurat un număr de 5 acțiuni, cadrele intervenind pentru asanarea a 5 proiectile, calibre între 53 mm și 84 mm, trecute prin gura de foc, majoritatea intervențiilor fiind în zona de nord a județului.

C.B.R.N.
În anul 2021 pe linie CBRN s-a participat la:
 450 INTERVENȚII/MISIUNI, din care 4 în sprijin ISU Dâmbovița (cele mai importante intervenții: 11.01.2021 camion ce transporta butelii de oxigen răsturnat, încărcătură împrăștiată, 05.04.2021 – sticlă cu mercur împrăștiată comuna Rătești);
 29 RECUNOAȘTERI – au fost efectuate recunoașteri la operatorii sursă de risc CBRN de pe teritoriul județului împreună cu subunitățile de intervenție.
 3 EXERCIȚII din care unul internațional EUROMODEX 2021;

MISIUNI INTERNAȚIONALE
Ca urmare a activării Mecanismului European de Protecție Civilă, Guvernul României a decis acordarea unui ajutor pentru autoritățile elene, astfel, România a trimis 2 module de intervenție în Grecia din care au făcut parte și 21 de cadre ale inspectoratului, cu o autospecială de intervenție și stingere ale incendiilor din zonele greu accesibile.
Modul de intervenție și dăruirea salvatorilor români au fost remarcate de cetățenii și autoritățile elene, având numai cuvinte de laudă și drept mulțumire pentru efortul depus, i-au aplaudat la plecarea spre România.
Ca urmare a profesionalismului de care au dat dovadă, cadrele participante la misiunea internațională, au fost avansate în gradul militar următor în mod excepțional și li s-a acordat ‘’Emblema de Onoarea a Departamentului pentru Situații de Urgență’’

VI. GESTIONAREA SITUAȚIILOR DE URGENȚĂ GENERATE DE VIRUSUL SARS – COV 2
Din punct de vedere al impactului asupra specificului intervențiilor, pandemia de COVID-19 și-a pus amprenta în mod semnificativ. Cele mai importante creșteri s-au înregistrat în cazul misiunilor din domeniul CBRN (chimic, biologic, radiologic, nuclear), concretizându-se într-un total de 482 de acțiuni de acest tip, față de doar câteva zeci în anii dinaintea pandemiei. De asemenea, din totalul celor 17211 acțiuni de intervenție ale inspectoratului un număr de 3198 au fost realizate în context COVID, reprezentând 18,5% ponderea acțiunilor COVID din totalul acțiunilor de intervenție.
ISU Argeș a asigurat sprijin operațional pentru ISU București-Ilfov în perioadele de vârf ale valului 3 și 4 de COVID-19, prin detașarea de resurse umane și materiale în municipiul București.
Pandemia de COVID-19 a avut efecte importante asupra activității CJSU, acest lucru putând fi ușor de observat prin hotărârile emise de CJSU din domeniul epidemiei de COVID-19, care au avut o pondere covârșitoare în totalul hotarărilor emise, cât și în activitatea în ansamblu.
Centrul Județean de Coordonare și Conducere a Intervenției este activat din data de 11.03.2020, pe tipul de risc epidemii, generat de pandemia de Covid-19. CJCCI a asigurat suportul decizional al CJSU în materia tipului de risc epidemie, precum și legătura ierarhică cu Centrul Național de Coordonare și Conducere a Intervenției. De asemenea CJCCI a asigurat tot fluxul informațional între DSU, CNCCI, membrii CJSU, autoritățile publice locale și Centrul Național de Coordonare a Activității de Vaccinare.

VII. FORMAREA PROFESIONALĂ ȘI REZILIENȚA COMUNITĂȚILOR
Pregătirea pentru intervenţie:
În conformitate cu Planul anual de pregătire în domeniul situaţiilor de urgenţă pentru anul 2021, aprobat cu Ordinul Prefectului nr. 73 din 24.02.2021, în vederea îmbunătăţirii modului integrat de răspuns al structurilor SNMSU la nivel teritorial, inspectoratul a organizat şi desfăşurat 1 exerciţiu cu forţe în teren, la nivelul zonei de competenţă, astfel:
În luna septembrie, inspectoratul a desfăşurat un exerciţiu cu forţe și mijloace în teren pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă generate de accidente aviatice la aerodromul Geamăna, unde au participat forţe şi mijloace ale inspectoratului şi ale instituţiilor deconcentrate cu atribuţii în asigurarea managementului situaţiei de urgenţă generate de accidente chimice.
Luna noiembrie a permis desfășurarea unui exercițiu internațional organizat în județul Argeș, în condiții de pandemie. Exercițiul a avut ca scop pregătirea modulelor de intervenție organizate la nivelul statelor membre, celor participante la Mecanismul European de Protecție Civilă, precum și celor din vecinătatea U.E. având ca temă gestionarea inundațiilor și evenimentelor CBRN – ROMODEX 2021 Argeș. La acest exercițiu au fost implicați aproximativ 200 de participanți, fiind angrenate echipe internaționale din Portugalia, Slovacia, Republica Moldova și România, precum și experți de la nivelul Uniunii Europene.
Exercițiul a fost evaluat de către reprezentanții Departamentului pentru Situații de Urgență la un nivel foarte ridicat, având în vedere timpul scurt de pregătire al acestuia. Repezentanții Comisiei Europene au apreciat cooperarea, coeziunea, mobilizarea și efortul depus de care personalul participant. Un punct aparte, foarte apreciat de către conducerea exercițiului a fost organizarea tactică și logistică.
Pregătirea în domeniul asistenţei medicale de urgenţă – primul ajutor calificat
În cadrul Centrului de Formare și Pregătire în Descarcerare și Aistență Medicală de Urgență – Bradu, în anul 2021 a fost organizat pe 3 serii ,,Cursul de pregătire în acordarea primului ajutor calificat, descarcerare şi operaţiuni de salvare anul 2021’’, la acest curs particpând un număr de 43 de cursanți, față de anul 2020, când au participat 67 de cursanți, astfel se poate observa o scădere în procent 36 % a personalului pregătit în centrul de formare. Din cauza pandemiei generate de virusul SARS-CoV2 restul cursurilor au fost suspendate și replanificate în anul 2022.
Programul de Voluntariat SALVATOR DIN PASIUNE:
În anul 2021 activitatea de voluntariat organizată în cadrul programului naţional „Salvator din pasiune”, s-a desfăşurat având ca obiectiv principal promovarea și recrutarea de noi voluntari, pe cale consecință 60 de noi cereri au fost înregistrate pentru această activitate.
Din numărul total de voluntari înscriși 280, 236 voluntari au parcurs cursul Introductiv, 195 voluntari au parcurs cursul Prim-ajutor de bază, 32 voluntari au parcurs cursul de acordare a primului ajutor calificat, descarcerare şi operaţiuni de salvare – modulul I, 5 voluntari au parcurs cursul de acordare a primului ajutor calificat, descarcerare şi operaţiuni de salvare – modulul II, 27 de voluntari au parcurs Cursul de formare profesională al voluntarilor în domeniul stingerii. Voluntarii inspectoratului s-au implicat activ în viața comunității, aceștia venind în sprijinul centrelor de vaccinare împotriva SARS – CoV2, ajutând la trierea persoanelor și completarea formularelor aferente vaccinării dar și în campaniile umanitare desfășurate de către ISU Argeș.
Serviciile voluntari și private pentru situații de urgență:
În anul 2021, personalul inspectoratului a analizat 32 documentaţii depuse de serviciile voluntare şi private pentru situaţii de urgenţă în vederea obţinerii avizelor specifice.
Astfel au fost emise 7 avize de înfiinţare, 19 avize pentru sector de competenţă și 6 documentații au fost respinse pentru nerespectarea prevederilor legale.

VIII. COOPERARE INTERINSTITUŢIONALĂ
1. Relaţia cu Instituţia Prefectului judeţului Argeş – activitatea Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă Argeş în anul 2021
Relația cu instituțiile cu care ISU Argeș a colaborat în anul 2021 a fost o relație de colaborare foarte bună, izvorâtă din atribuțiile pe care fiecare instituție în parte, le are.
Liantul și punctul comun al multor activități de relaționare și reprezentare este Comitetul Județean pentru Situații de Urgență.
Din totalul de 88 hotărâri ale C.J.S.U adoptate în anul 2021, 72 hotărâri au fost emise pentru aplicarea unor măsuri pentru limitarea efectelor pandemiei COVID 19 conform legislației în vigoare, 9 hotărâri cu privire la obiectivele de infrastructură afectate ca urmare a calamităților naturale și 7 hotărâri cu privire la alte situații de urgență.

2. Relaţia cu Consiliul Județean Argeș
Activitatea logistică la nivelul inspectoratului a beneficiat de sprijinul Consiliului Județean Argeș care s-a implicat prin alocarea de fonduri în baza unui buget aprobat care a adus un punct de sprijin în îndeplinirea obiectivelor funcționale.
Consiliul Judeţean Argeș a alocat în anul 2021 pentru gestionarea situaţiilor de urgenţă, pentru investiţii, pentru cheltuieli de funcţionare ale clădirilor date în folosinţă gratuită către I.S.U. Argeș, situate în imobilul din str. Mărășești nr.1 din municipiul Pitești, precum și pentru tehnica de intervenţie achiziționată de către Consiliului Județean
De asemenea în locația mai sus menționata au fost alocate fondurile necesare pentru amenajarea unui spațiu în vederea operaționalizării și punerii în funcțiune a unui Dispecerat Comun.

3. Relația cu Serviciul Județean de Ambulanță Argeș
Pentru aplicarea unor măsuri privind creșterea capacității de răspuns, stabilite prin hotărâri ale Guvernului, emise pentru declararea și prelungirea stării de alertă, coordonarea operațională a serviciilor publice de ambulanță județene se face de către inspectoratele pentru situații de urgență din zonele de competență.
Dispeceratul comun ISU – SAJ Argeș se află la sediul Inspectoratului pentru Situații de Urgență Argeș și are în permanență 2 – 3 registratori medicali de urgență (dispeceri) și un medic coordonator care distribuie solicitările către echipajele proprii, echipajele ISU Argeș ( 1 echipaj terapie intensivă și 7 echipaje de prim-ajutor), centrele de permanență și către ambulanțele private.

4. Relaţia cu alte instituții din județul Argeș
Colaborarea în cadrul exercițiilor de cooperare desfășurate în anul 2021.
În luna mai, ISU Argeș a participat la un exercițiu organizat de IGPR și IPJ Argeș. Tema exercițiului a fost cautare-salvare persoane din medii greu accesibile (zone împădurite și mlăștinoase), precum și zone montane. Conducerea exercițiului a transmis pe canalele oficiale multumirile pentru desfășurarea exercițiului și a apreciat buna colaborare pe care instituțiile din cadrul Ministerului Afacerilor Interne o au la nivelul județului Argeș.
În luna septembrie, ISU Argeș a desfășurat un exercițiu cu forțe și mijloace în teren cu tematica accidente aviatice. La acest exercițiu și-au adus aportul Serviciul Județean de Ambulanță, Inspectoratul de Poliție Județean, Inspectoratul de Jandarmi Județean, UPU-SMURD precum și aerodromul Geamăna.
În luna noiembrie ISU Argeș a desfășurat un exercițiu internațional pe teritoriul județului Argeș. Exercițiul a fost apreciat la nivel ridicat de către reprezentanții Comisiei Europene și ai Departamentului pentru Situații de Urgență. Primăria Mioveni a jucat un rol esențial în asigurarea condițiilor logistice și administrative. De asemenea, aprecieri au primit instituțiile participante în cadrul exercițiului: IPJ Argeș, IJJ Argeș, SAJ Argeș, Oficiul Vamal Pitești, DSP Argeș, Administrația Bazinală Argeș-Vedea.

Colaborarea în cadrul activităților preventive desfășurate în anul 2021
 împreună cu Garda Națională de Mediu – Comisariatul Județean Argeș se asigură implementarea la nivelul județului Argeș a directivelor europene SEVESO( transpuse in legislația internă prin Legea nr. 59/2016).
 Împreună cu Agenția pentru Protecția Mediului Argeș sunt analizate prin intermediul sedințelor C.A.T. documentații tehnice pe linie de avizare-autorizare înca din faza de proiectare, până la punerea în funcțiune a acestora.
 Împreuna cu reprezentantii IPJ/ IJJ s-au desfășurat verificări/ controale pentru prevenirea răspândirii COVID-19, iar la solicitare au participat la verificarea spațiilor închise pentru prevenirea / sancționarea celor ce nu respectă interdicția fumatului. Totodată împreuna cu IPJ s-au desfășurat acțiuni comune de specialitate pe linia prevenirii riscurilor specifice fiecărei instituții.
 Personalul și voluntarii inspectoratului au participat alături de alte structuri din M.A.I la campania de informare a populației, M.A.I etic, M.A.I integru, având ca scop prevenirea faptelor de corupție. Campania a fost inițiată și organizată de Direcția Generală Anticorupție;

IX. Activitatea structurilor suport:
IX.1 RESURSE UMANE
Unitatea este încadrată cu personal în proporţie de 88 % din care: 85 % ofiţeri, 100% maiștri militari, 91 % subofiţeri, 83 % la personalul contractual.
Unitatea are încadrate în procent de 84 % posturile de comandă și dispune de un colectiv de cadre care să-i permită îndeplinirea în condiţii corespunzătoare a sarcinilor și misiunilor încredinţate, vârsta medie fiind de 40,6 ani din care: vârsta medie la ofiţeri 38,2 ani, vârsta medie la maiștrii militari 35,5 ani, vârsta medi la subofiţeri 40,8 ani, vârsta medie la personal contractual 43,8 ani).

RECRUTAREA CANDIDAŢIILOR PENTRU INSTITUŢIILE MILITARE
Pentru anul 2021 au fost recrutaţi 165 candidaţi, din care au fost admiși 33, astfel:
– Pentru Academia de Politie – Facultatea de pompieri – au fost recrutaţi 17 candidaţi, 3 admiși;
– Pentru Școala Militară de Subofiţeri “Pavel Zăgănescu” Boldești au fost recrutaţi 148 candidaţi din care au fost admiși 30.
De asemenea, în anul 2021, au fost organizat concursuri pentru ocuparea funcțiilor vacante cu încadrare directă, fiind angajate 15 cadre.
Postul de psiholog este încadrat, acesta având în asistență 1071 de cadre, pentru două inspectorate, respectiv ISU Argeș și ISU Covasna. Acesta a sprijinit prin activități specifice și alte structuri MAI din județ.

IX. 2 LOGISTICA
Realizări în domeniul de competenţă:
Sectorul Tehnic
Gradul de înzestrare cu autovehicule, şi motoutilaje, raportat la necesar este de 72 % şi se prezintă astfel :
-Autoturisme de serviciu 77 %
-Autovehicule care deservesc serviciile S.M.U.R.D. 100 %
-Autovehicule pentru activităţi specifice de intervenţie 71 %
ISU Argeș a fost dotat de către Ministerul Afacerilor Interne în cadrul proiectului bugetat din fonduri structurale, aflat în derulare „Proiect Viziune 2020 ” POIM 2014-2020 cu :
– o autospecială pentru incendii de pădure;
– 2 autospeciale de transport personal și victime multiple;
Automobile Dacia SA a prelungit contractele de comodat spre folosință gratuită pentru o perioadă de 1 an pentru două autoturisme Dacia Duster care au fost încadrate ca autoturism de serviciu și autoturism pentru munca operativă.
Situaţia autovehiculelor şi motoutilajelor în funcţie de vechimea în exploatare la data de 31.12.2021 se prezintă astfel:
Vechimea tehnicii din sectorul SMURD :
– Autospeciale cu vechime peste 10 ani = 43 %
– Autospeciale cu vechime între 5 şi 10 ani = 10%
– Autospeciale cu vechime sub 5 ani = 47 %
Vechimea autospecialelor de stingere incendii se prezinta la data de 31.12.2021 astfel:
– Autospeciale cu vechime peste 30 de ani = 48 %
– Autospeciale cu vechime între 20 şi 30 de ani = 11 %
– Autospeciale cu vechime între 10 şi 20 ani = 24 %
– Autospeciale cu vechime între 0 şi 10 ani = 17 %

Activitatea Sectorului Administrativ
Din anul 2018 ISU Argeș a fost inclus în Proiectul privind Managementul Riscurilor la dezastre (P166302) derulat prin împrumut al Statului român de la Banca mondială ( fonduri rambursabile), având ca obiectiv consolidarea și refuncționalizarea clădirilor administrative ale detașamentelor de pompieri din Câmpulung, Bradu și Pitești, astfel încât acestea să poată fi încadrate în clasa de risc seismic Rs IV, precum și îndeplinirea standardelor și cerințelor Uniunii Europene, coroborat cu necesitatea mondială de a reduce consumurile de energii convenționale, reducerea consumului de energie și al emisiilor de dioxid de carbon, reducerea cheltuielilor cu utilitățile și implicit protejarea mediului înconjurător, având în vedere încadrarea în clasa I de importanță și categoria A de importanță (construcții de importanță excepțională).
În anul 2022 vor începe lucrările de execuție la construcţia de tip clădire S+P+4E, având destinaţia de pavilion administrativ sediul I.S.U. Argeș și Detașament de pompieri Pitești, situat în str. Traian, nr. 26, mun.Pitești, în vederea construirii unei noi clădiri.
Fondurile bugetare alocate și cheltuite în anul 2021 pentru lucrări de întreţinere și reparaţii curente la construcţiile administrate de unitate, aferente articolului bugetar 20.02 – Reparaţii curente, au fost în valoare de 316.750 lei, faţă 188.360lei în anul 2020, în creștere cu 70 %.

IX.3 FINANCIAR
UTILIZAREA RESURSELOR FINANCIARE
În perioada 01.01.2021 – 31.12.2021 finanţarea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă „Cpt. Puică Nicolae” al judeţului Argeş a fost asigurată din alocaţii de la bugetul de stat.
La capitolul 61.05 “Ordine publică şi siguranţă naţională” valoarea alocaţiilor bugetare pentru anul 2021 utilizate pentru finanţarea cheltuielilor de personal si a cheltuielilor de bunuri si servicii a fost de 78.450.563 lei, din care :
 Titlul I “Cheltuieli de personal”- 75.394 mii lei, față de anul 2020 când au fost alocați 75.715 mii lei, astfel fiind o scădere de 0,5 %;
 Titlul II “Bunuri şi servicii” – 2.961 mii lei, față de anul 2020 când au fost alocați 1.810 mii lei, astfel fiind o creștere de 63 %;

IX.4 COMUNICAŢII ȘI TEHNOLOGIEI INFORMAŢIEI
Activitatea pe linie de comunicaţii și tehnologiei informaţiei s-a desfășurat în anul 2021 cu respectarea prevederilor legislaţiei specifice și ordinelor de linie având ca principale obiective asigurarea permanentă a suportului necesar îndeplinirii misiunilor de gestionare a situațiilor de urgență din zona de responsabilitate prin sprijinirea comandamentelor, instituite pe timpul codurilor portocalii și roşii ca urmare a fenomenelor meteorologice/hidrologice și a situației de urgență generată de virusul SARS-COV2, cu tehnică și personal de specialitate din cadrul SCTI.

X. INFORMARE ȘI RELAŢII PUBLICE
Activităţile din cadrul compartimentului Informare şi Relaţii Publice au urmărit astfel asigurarea unui cadru comunicaţional – transparent, deschis, coerent, corect, credibil şi eficient– pentru consolidarea încrederii populaţiei în I.S.U.J. în special, în M.A.I. în general, care să conducă la o percepţie publică realistă asupra activităţii acestei instituţii şi a structurilor sale componente în serviciul comunităţii şi al cetăţeanului. În scopul informării populaţiei cu privire la activitatea Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Argeş, cunoaşterii şi aplicării regulilor şi măsurilor de prevenire şi stingere a incendiilor şi a consecinţelor negative ale nerespectării acestora, au fost transmise, zilnic materiale de presă către mass-media locală.
În anul 2021, Compartimentul Informare şi Relaţii Publice a întocmit şi dat spre publicare un număr de 62 buletine/ ştiri de presă şi 19 comunicate.
S-au înregistrat şi aprobat un număr de 54 cereri de acreditare pentru anul 2021, din partea jurnaliştilor din presa locală şi naţională, toate aprobate şi confirmate prin adrese scrise.
A fost organizată o conferință de presă cu tema Deschiderea proiectului Viziune 2020 pentru achiziția unor autospeciale de stingere a incendiilor.

XI. OBIECTIVE PENTRU ANUL 2022

• Diversificarea formelor de acțiune preventivă în corelare cu obiectivele stabilite, pentru pregătirea populației, cu precădere în contextul pandemiei de COVID-19.
• Realizarea rezilienței tuturor activităților și misiunilor inspectoratului în contextul pandemiei.
• Implementarea măsurilor pentru limitarea răspândirii virusului SARS-CoV-2, în conformitate cu măsurile stabilite la nivel național și județean;
• Identificarea instituțiilor și operatorilor economici cu risc de incendiu și reducerea numărului de obiective puse în funcțiune, care funcționează fără autorizație de securitate la incendiu.
• Dotarea subunităților de intervenție cu un număr de 3 autospeciale de intervenție, prin programele europene.
• Realizarea unui nou sediu la Detașamentul Mioveni, prin fondurile repartizate de Consiliul Local Mioveni.
• Punerea în funcțiune a dispeceratului comun în locația Mărășești, nr. 1.
• Dezvoltarea sistemului de comunicații radio VHF.
• Operaționalizarea noii platforme WEB a inspectoratului.
• Creşterea performanţei organizaţionale prin implementarea Instrumentului de autoevaluare a modului de funcţionare a instituţiilor administraţiei publice (CAF) şi a sistemului de management integrat Balanced Scorecard (BSC), proiect co-finanţat prin Fondul Social European(FSE).
• Menținerea timpilor de răspuns la intervenție în parametrii actuali.
• Perfecționarea pregătirii personalului propriu, prin participarea la cursuri de specialitate, pentru desfășurarea eficientă a intervențiilor la situații de urgență.
• Proiectarea și începerea lucrărilor de consolidare și refuncționalizare la clădirea Inspectoratului și Detașamentului de Pompieri Pitești prin fonduri de la Banca Mondială în proiectul privind Managementul Reducerii Riscurilor la Dezastre și relocarea personalului propriu pe timpul execuției lucrărilor.

 

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

URMĂREȘTE-NE PE REȚELELE SOCIALE

11,000FaniÎmi place
2,350AbonațiAbonați-vă
- Advertisement -spot_img

NOUTĂȚI