Suntem utili, suntem citiți! Continuăm!
În zecile de intervenții post-Pandemie am prezentat probleme sociale, aberații legislative, comportamente deviante ale ,,noii burghezii”, infatuarea și disprețul funcționarilor publici, aroganța indivizilor din structurile de forță, agresivitatea prostului ajuns pe funcții, mizeriile din învățământul românesc, concubinajul politic pentru binele unora și promovarea nulităților gata să te sfâșie dacă le ,,ataci” gașca sau grupul de interese, bine organizat, abonat la banii publici! Ne-am asumat toate riscurile fără avantajele de care beneficiază indivizii înregimentați într-o presă aservită unei direcții (orientări) politice scormonind în closetul public pentru reciclarea unor materiale folosite ,,în regim de urgență”. Nu suntem în competiție cu nimeni (nici cu Neica Nimeni) ci doar în slujba societății, a cetățeanului şi rămânem tributari vremurilor când presa era o instituție de bază a societății – oamenii o apreciau, i se adresau, așteptau rezolvări și soluții! Despre persoana mea, cel care dorește ca aceste scrieri săptămânale – editorial, tabletă, puncte de vedere (trebuia să poarte un nume … (M. Sorescu)) … să contribuie la vindecarea unei societăți aflată în agonie după o boală prea lungă provocată de ,,noii viruși” creați în laboratoare speciale, ştie ,,concurenţa”!
Sunt surprins că un tip a postat, cu o zi în urmă, pe pagina lui de Facebook (când nu ai un nume, te bagi în mocirla rețelelor sociale…) ,,pasaje” din CV-ul meu, cu un ,,adagio” fals de care este capabil, selectate cu ironie și dispreț. După ce am muncit ca taximetrist m-am angajat ca paznic (sau invers) zice omul (habar nu aveam!) recunoscându-mi meritele și contribuția la binele social, promovându-mă între puținii paznici ai democrației (Mass media – câinele de pază al democrației!). Cât despre conjugări, declinări, complemente circumstanțiale – nu ,,complimente” pentru… favoruri (era să zic parai) de cauză sau scop, proporții derivate, procente, calcul diferențial (aici facem diferența), metodica predării lucrului manual sau a educației fizice… îi sugerez să evite subiectul fiind în competența… oamenilor cu școală, nu trecuţi prin școală!
Apropo, am așteptat două săptămâni (vinovat de aşteptare), să văd dacă se produce… chiuretajul!
Bâlbele de la… Ministerul Educației
Prin intervențiile noastre am reușit să ,,corectăm”, deocamdată, două elemente de necunoaștere a situației reale din școala românească ,,tăbăcită” de incompetența traseiștilor politici. În primul rând am pledat pentru schimbarea regulamentului privind nota la purtare. Dacă la 20 de absențe primeai nota 9 la purtare și devenea medie anuală, acum, după intervenția noastră, s-a hotărât ca în fiecare perioadă de școală să se dea o notă, deci 5 note, din care se calculează media. Cu 20 de absențe un elev va avea media anuală 9,80 şi nu 9!
Observați, am scris ,,perioadă de școală” exprimare folosită, de câteva zile, în intervențiile mult prea dese și contradictorii ale ,,rătăciților” din cel mai important minister aflat într-o clădire veche (noul ,,păs” al ministeresei) şi impunătoare a Bucureştiului. Reluăm exemplul prezentat și confuziile care apăreau în logica exprimării.
Folosind noțiunea de modul raportat la perioadă de timp (deși structura anului școlar 2024/2025 stabilită din februarie 2024 prezintă etapele ca… module), aceasta vine în contradicție cu Planul cadru și respectiv Programa școlară pe discipline. Un exemplu: Modulul ,,Chimie farmaceutică” se predă în 17 săptămâni, care modul coincidea, ca timp, cu semestrul întâi al anului școlar, creând confuzii în rândul elevilor.
Un subiect foarte controversat și contestat cu vehemență de cadrele didactice pregătite și bine intenționate este calendarul examenului de bacalaureat: verificarea competențelor – începe cu 27.01.2025, probele scrise între 10 și 16 iunie 2025, deci în timpul anului școlar. Evident, 70-80% dintre cadrele didactice vor participa la această activitate fără a-și parcurge orele din programul zilnic; în consecinţă elevii claselor a IX-a, a X-a și a XI-a vor fi în grija… Poliției locale, adică 3 săptămâni de școală pierdute! Au apărut cei doi secretari de stat reprezentanți ai coaliției – Sorin Ion (PNL) – mai nou, purtătorul ,,de geantă” al doamnei încă ministru prin zonele calamitate și respectiv Ionel-Florin Lixandru (PSD) – nu cred că este profesor după înverșunarea cu care susține absurditățile aduse la rang de Ordin de ministru – ,,Ce este greu să programați săptămâna ,,Școala Altfel” sau ,,Săptămâna verde” în această perioadă? (I.F.L)”. Băi omule, ordinul de ministru nu permite planificarea în iunie a acestor… mini-vacanțe; ai specificat că veți modifica ordinul respectiv!!! Vai, câtă iresponsabilitate la nivel decizional iar pe mine mă deranja ,,neghina” din lanul nepăsării. Înțeleg că omul acesta nu are habar că unele școli au stabilit și parcurs deja ,,Școala altfel” dar și mai grav este că el nu știe un lucru elementar, dar obligatoriu – la aceste activităţi (acţiuni) elevii sunt însoțiți, coordonați și supravegheați de profesori. Cereți-vă acasă că… Doamne ferește, renaște ,,Boris” și vă mătură! (În mintea lor aceste săptămâni nu au relevanţă). Dar gura păcătosului adevăr grăieşte!
Am exemplificat și explicat pe înțelesul tuturor cititorilor, inclusiv al celor dintr-o parte a presei care văd totul în… albastru deși miroase a… galben cu iz de portocaliu, bâlbele, neputinţa, incompetenţa unor oameni aduşi, în minister (!), cu… drona!
Dar, noi nu vom face discriminare și vom oferi tuturor, a 180-a doză de…
ANTIVIRUS