Nereguli financiare la Baroul Argeș.
De mai multe zile Baroul Argeș încasează sume de bani de la avocați fără a emite chitanță. „De vină” ar fi programul de încasare, care a suferit o „defecțiune tehnică”. În epoca digitalizării, Baroul Argeș încă nu are un POS prin care să încaseze, iar pentru plățile prin transfer bancar se alege calea voit „anevoioasă” în așa fel încât să nu o preferi. Iar o mică defecțiune, care s-ar putea remedia în câteva ore, trenează de mai multe zile, fără ca șefii Instituției să-și dea interesul să o remedieze.
Normal și legal, încasările cu numerar ar trebui sistate atâta vreme cât nu funcționează programul, prelungindu-se termenul scadent cu perioada de nefuncționalitate, dar „foamea de bani” e mare, încât se preferă încasarea cu numerar fără să se emită chitanță. Așadar, sumele de bani încasate de la avocați – membrii ai baroului – rămân în casieria baroului fără a fi înregistrate în evidențele contabile.
Avocatul Florin Sabie este cel care a sesizat aceste nereguli și l-a notificat pe șeful Baroului Argeș, în vederea întrării în legalitate:
„Către: BAROUL ARGEȘ – cu sediul în mun. Pitești, bd. I.C. Brătianu, nr. 42, jud. Argeș
În atenția:
Domnului decan Nicolescu Dragoș Andrei
Ref.: solicitare rezolvare de urgență a problemei tehnice privind programul de încasare a contribuțiilor
Subscrisul av. Florin Sabie, având calitatea de reprezentant legal al Cabinetului de avocat Sabie Florin, cu sediul în mun. Pitești, str. Victoriei, nr. 7, bl. 89, sc. A, ap. 2, jud. Argeș, înscris pe tabloul avocaților cu drept de exercitare a profesiei de avocat, prin prezenta vă solicit ca, de urgență, să soluționați problema programului de încasări din cadrul Baroului Argeș și să-mi eliberați, în cursul zilei de astăzi, două chitanțe afente plăților aferente lunilor iunie și iulie 2024, pentru care, până la acest moment nu am primit un document fiscal.
Cu privire la acest aspect arăt că în data de 17 septembrie 2024 am achitat suma de 3070 lei cu titlu de contribuții de asigurări sociale, sumă pentru care nu am primit niciun document fiscal, reprezentantul baroului aducându-ne la cunoștință faptul că programul de încasări nu este funcțional.
Având în vedere că Baroul Argeș nu are alte posibilități de încasare decât prin transfer bancar, cu obligații ulterioare de informare din partea plătitorului, vă solicit ca, de urgență, să remediați problema și să-mi eliberați documentele privind efectuarea plăților, în cursul zilei de astăzi.
Vă aduc la cunoștință faptul că încasarea sumelor de bani fără eliberarea documentelor aferente și păstrarea în casă a unor sume foarte mari de bani vă expund din punct de vedere juridic.
Am respectuoasa rugăminte să aveți în vedere, în exercitarea atribuțiilor specifice funcției pe care o dețineți, să aveți în vedere și interesele comunității de avocați pe care o reprezentați, nu doar promovarea propriei dvs. imagini.
Vă aduc la cunoștință faptul că astăzi, 20 septembrie 2024, am încercat să fac o nouă plată, solicitarea fiindu-mi respinsă din motive legate de funcționalitatea programului de încasări.
Cu considerațiune,
Av. Florin Sabie”