2.9 C
Pitești
19 mart. 2025

Polițiștii rutieri vor circula cu BMW-uri

600 de mașini de poliție marca BMW 320ix va achiziționa Poliția Română pentru a dota polițiștii rutieri. Licitația a avut deja loc la nivelul IGPR în vederea contractării acestora, în cadrul proiectului ,,Dezvoltarea unui sistem mixt mobil de monitorizare a traficului rutier privind încălcarea regulilor de circulație” finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare (P.O.I.M.) axa 2.5.

Pe data de 12 septembrie 2022, IGPR a semnat și primul contract subsecvent cu Automobile Bavaria, la mai puțin de o lună după semnarea acordului cadru. Astfel, reprezentantul BMW România va trebui să livreze în maximum 270 de zile (așa cum prevede caietul de sarcini) 100 de autospeciale cu următoarele caracteristici și dotări:

• categoria M1;
• combustibil BENZINĂ;
• cilindree min. 1900 cm3;
• motor min. 4 cilindrii, min. 130 kW, min. 290 Nm cuplu;
• transmisie 4×4 permanent, cutie automată min. 8+1 trepte;
• 1 set roți cu pneuri de vară și unul cu pneuri de iarnă;
• roată de rezervă + cric + cheie roti;
• volan reglabil pe două direcții cu comenzi montate pe el incluse;
• ABS, ESP, ASR;
• min. 4 airbag-uri;
• proiectoare ceață;
• viteza maximă – min. 210 km/h;
• accelerație de la 0 la 100 km/h – max. 8 secunde;
• 5 locuri;
• culoare alb + inscripționare specifică;
• climatizare min. 1 zona;
• oglinzi retrovizoare cu degivrare și reglare electrică;
• scaun șofer reglabil pe 3 zone;
• geamuri electrice;
• covorașe față/spate cauciuc;
• priză suplimentară portbagaj min. 10A;
• rampă optico-acustică;
• acumulator suplimentar identic cu cel de bază.
Autoritatea contractantă a solicitat posibilitatea pornirii/opririi independente, pe toată circumferința rampei, a luminilor roșii și/sau albastre. De asemenea, se dorește ca rampele de avertizare să poată lumina în minim 5 moduri diferite selectabile.

Garanțiile solicitate sunt de minim 6 ani pentru rezistența la coroziune a caroseriei și minim 3 ani pentru echipamentele din dotarea autospecialei și inscripționării. În situația în care autospecialele suferă defecțiuni ce necesită transportul la o unitate service în perioada de garanție, furnizorul este obligat să asigure asistența tehnică 24/7, excepție făcând situațiile accidentelor rutiere.

Prețul contractat pe o autospecială este de 163.343,41 lei (aprox. 33.200 euro). Primul lot de 100 de bucăți este așteptat să intre în dotarea Poliției Române cel târziu în iunie 2023.

În ceea ce privește siguranța mașinilor din dotarea  polițiștilor, Sindicatul EUROPOL avertizează că 《 în continuare, în ciuda TUTUROR insistențelor, evenimentelor, reportajelor, exemplelor etc. pe care atât noi, cât și opinia publică, le-am transmis în ultimii ani, factorii de decizie din Poliția Română continuă să pună eticheta de ,,autospecială” unui autoturism pe care se lipește doar un colant pe care scrie POLITIA și pe care este montată o rampă. În continuare nu se cere șasiu întărit, nu se cer accesorii specifice muncii din dotare (lumini suplimentare montate, compartimentare separată pentru persoanele conduse la sediu (N.R. FOARTE NECESARĂ!), compartimentare separată în portbagaj pt accesorii specifice etc.), ci pur și simplu un autoturism ”chior”》, este opinia EUROPOL.

Cu privire la dotările acestor mașini, Sindicatul EUROPOL spune:《 Chiar dacă salutăm reducerea de aproximativ 15.000 euro făcută de BMW la fiecare autospecială, nu putem să nu ne întrebăm dacă factorii de decizie, în birourile lor, unde se uită la televizor și se laudă cu ,,achizițiile” făcute, se pot gândi și mai departe de atât. Noi ne-am plictisit sincer să vizionăm conferințe de presă în care reprezentanții IGPR și ai MAI prezintă achizițiile de tehnică sau de mașini ca fiind mari realizări, deși acestea ar trebui să fie dotări normale, de bun simț.

Trebuie să se înțeleagă odată pentru totdeauna faptul că o ,,achiziție” nu se face doar din birou, ci în primul rând după ce vorbești cu beneficiarul final al acesteia, respectiv polițistul conducător auto care poate evidenția din practică standardele și dotările necesare unei mașini de poliție. Degeaba încearcă specialiștii din IGPR să ia ochii opiniei publice cu autoturisme de marcă, dacă la primul drum cu un conducător auto aflat în stare de ebrietate, acesta din urmă începe să dea cu picioarele și capul în polițiștii din ,,autospecială”, îi va scuipa sau își va face nevoile fiziologice în ea, întrucât, în final, concluzia va fi una singură: „autospecialele” nu își vor demonstra utilitatea pentru munca de poliție din segmentul stradal》, scrie pe pagina sa Sindicatul Europol.

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

URMĂREȘTE-NE PE REȚELELE SOCIALE

52,300FaniÎmi place
3,200AbonațiAbonați-vă

NOUTĂȚI

Mentenanta site, Administrare site Realizare site Wordpress, Mentenanta site, Wordpress