16.5 C
Pitești
24 mai 2025

Modernizarea DN 73 Câmpulung-Fundata – în linie dreaptă

Modernizarea DN 73 Câmpulung-Fundata – în linie dreaptă. CNSC a admis contestația firmei Strabag pentru contractul ce vizează modernizarea DN 73, pe Lotul I – cel care viza poŕțiunea din județul Argeș. Constructorul din Bulgaria nu ar avea experiență similară pentru modernizări, ci doar reparații.

Astfel, CNAIR ar trebui să desemneze un nou constructor pentru contractul de 406.7  milioane lei pentru modernizarea DN 73 Pitești-Brașov, tronsonul dintre Fundata și Câmpulung, cu o lungime de 38 km, după ce Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a admis și a doua contestație a ARL Cluj -Strabag.

Pentru Lotul I, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov, a desemnat inițial câștigătoare Asocierea GROMA HOLD LTD (Leader), EVROPEISKI PATISHTA, SC GOTT STRASSE SRL, PERFECT CONSULT EUROPE S.R.L., dar la sfârșitul lunii ianuarie 2024, Antrepriza de Reparații și Lucrări Cluj (deținută de Strabag) a depus o contestație la CNSC (a doua) pe motiv că oferta câștigătoare nu ar respecta condițiile de experiență similiară pentru lucrări de modernizare, ci doar pentru reparații.

Rămâne de văzut dacă asocierea condusă de constructorul din Bulgaria va fi depunctată sau oferta declarată inacceptabilă așa cum a solicitat Strabag, iar CNSC a dispus remedierea.

În august 2023, mai mulți constructori din România, Bulgaria și Turcia au depus oferte pentru contractele de peste 600 de milioane lei pentru modernizarea a 74 de kilometri dintre Câmpulung, Bran și Brașov, tronsonul din Culoarul Rucăr-Bran unde nu s-au făcut lucrări în cadrul contractului de acum 10 ani cu Azvi.

– LOT 1: km 54+050 – km 92+000, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Argeș (Câmpulung – limita dintre județele Argeș și Brașov) – aproximativ 406,7 mil. lei;
– LOT 2: km 92+000 – km 128+250, care cuprinde sectorul de pe teritoriul județului Brașov (limita dintre județele Argeș și Brașov – intrarea în municipiul Brașov) – 213,4 mil. lei.

„DN 73 este un drum național european (E574) și se desfășoară pe teritoriul a două județe: Argeș și Brașov. Sectorul de la km 13+800 – km 42+850 și km 54+050 – km 92+000 se desfășoară pe teritoriul județului Argeș, iar sectorul de drum de la km 92+000 – km 128+250 pe teritoriul județului Brașov.

Dintre cele 13 poduri care se regăsesc între km 54+050 – km 128+250, 7 poduri sunt parțial executate, 2 poduri sunt noi, 2 poduri au nevoie de lucrări complete de reabilitare, iar 2 poduri nu mai fac obiectul acestui proiect, fiind cuprinse în alte contracte. Din 135 podețe, 19 au fost realizate în cadrul contractului reziliat (N.r.: în urmă cu 10 ani, cu Azvi), iar 116 au rămas de executat sau reparat.

Suplimentar faţă de soluţiile iniţiale, este prevăzută lărgirea la 4 benzi a drumului DN 73, între km 126+050 – km 128+250, pe 2,20 km, lărgire necesară datorită valorilor mari de trafic, precum și a geometriei drumurilor DN 73G și DN 73, km 128+250 – Brașov, ambele având profile de 4 benzi de circulație, zona unde în cadrul Studiului de Fezabilitate inițial era prevăzută menținerea platformei existente. Tot suplimentar sunt prevăzute fundaţii adâncite de parapeţi pe 7.266 m.

Degradările constatate pe toată lungimea sectorului de drum studiat, pe care nu s-au realizat lucrări în cadrul contractului reziliat, sunt: fisuri și crăpături în stratul de uzură, pelade, faianțări, suprafețe cu ciupituri, suprafețe șlefuite, cedări de acostamente, rupturi de margine, degradări produse de lucrările de canalizări în special în localități. Degradările provocate de fenomenul de îngheț – dezgheț sunt: burdușirile, tasări, faianțări și văluriri”, arăta Ministerul Transporturilor în Nota de Fundamentare.

Din datele transmise de DRDP Brașov, „Proiectul prevede aducerea drumului la parametrii normali de funcționare și fluidizarea valorilor de trafic. Lucrările vizează, pe lângă lucrările de ranforsare și lărgire a carosabilului la minim 7 m, și modernizarea a 13 poduri, resistematizarea a 21 de intersecții, numeroase lucrări de consolidare, respectiv refacerea sistemului de evacuare a apelor pluviale. O schimbare importantă va fi și lărgirea la 4 benzi de circulație a sectorului cuprins între ieșirea din municipiul Brașov și intersecția cu drumul de legătură spre autostrada Râșnov – Cristian”.

Singura lucrare majoră în ultimii ani pe DN 73 Pitești-Brașov a fost execuția noului pod peste Dâmbovița de la Podu Dâmboviței (Argeș) înlocuind un pod vechi din 1888.

De curând, CNAIR, prin Direcția Regională de Drumuri și Poduri Brașov a scos la licitație și două contracte în valoare totală de aprox. 15 milioane lei pentru supervizarea lucrărilor de modernizare a acestui drum. Durata de supervizare este de 82 de luni reprezentând 18 luni execuție, 60 de luni garanție, iar alte 4 luni reprezintă perioada post-garanție.

Ofertele la contractul pentru dirigenție de șantier pot fi depuse până pe 15 martie 2024.

Sursa & foto: Economedia

CITEȘTE ȘI: Modernizarea DN 73 Câmpulung-Fundata se amână, din cauza unei contestații

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

URMĂREȘTE-NE PE REȚELELE SOCIALE

52,300FaniÎmi place
3,200AbonațiAbonați-vă

NOUTĂȚI

Mentenanta site, Administrare site Realizare site Wordpress, Mentenanta site, Wordpress