Vineri, 30 iulie, a fost desemnată firma care se va ocupa de tronsonul 4 (Colonești-Pitești) al Drumului Expres „Craiova-Pitești”
Este vorba despre UMB – Tehnostrade – SA&PE Construct, firmă aparținând antreprenorului român Dorinel Umbrărescu, care a fost desemnat câștigător deja de două ori pe acest sector, dar licitația a fost contestată de către o firmă chineză.
„De la momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 12 luni pentru proiectare și 24 pentru execuție. Există mari șanse ca finalizarea lucrărilor să aibă loc mai repede de termenul contractual – mai ales că pe lotul 4 pot fi mobilizate resursele deja mobilizate de constructor pe loturile 2 și 3. Acestea ar trebui să fie gata anul acesta, respectiv în 2022 (împreună cu lotul 1)”, precizează ministrul Transporturilor Cătălin Drulă.
Drumul expres Craiova – Pitești este împărțit în patru loturi, are o lungime totală de 121 de km, prevede câte două benzi pe sens de câte 3,5 metri lățime fiecare, fără bandă de urgență, acostamente de câte 1,5 m pe fiecare parte și o bandă mediană cu separator lată de 3 metri.
Pe canalul de youtube al MND sunt postate filmulețe cu stadiul lucrărilor pe celelalte 3 tronsoane. Iată cum arată în prezent tronsonul 2, în construcție din 2019, constructorul fiind același cu cel desemnat pentru tronsonul 3 și 4.
Obiectul contractului îl reprezintă proiectarea și execuția lucrărilor pentru construcția Drum Expres Craiova – Pitești, Tronsonul 4, cu o lungime de 31,88 km. Construcția acestui drum expres se desfășoară pe teritoriul Județului Argeș și începe la sud de localitatea Lunca Corbului (km 89+300), traversează localitățile Albota și Costești, ocolește pe la sud localitatea Bradu, după care se racordează la Autostrada A1 București – Pitești la km 121+185.
DX12 Craiova-Pitești (121 km) este unul dintre principalele obiective la capitolul transport rutier, aflat în programul de guvernare. Anul acesta, Guvernul alocă peste 760 de milioane de lei pentru acest proiect.
Drumul Expres DX12 Craiova – Pitești este primul DRUM EXPRES ADEVĂRAT din România, care respectă normativul din 2007.
Dincolo de toate miturile urbane perpetuate care clasifică unele drumuri de patru benzi cu separatoare de sens, drept drum expres, în România la ora actuală nu există drumuri expres. Scriptic, ele sunt doar trecute în Codul Rutier și sunt asimilate ca limită de viteză drumurilor naționale europene (100km/h).
Normativul actual, mult schimbat față de cel din 2007, prevede că un drum expres este destul de asemănător cu o autostradă: e un drum de mare viteză (100km/h+), are cel puțin două benzi pe sens, are sensurile separate, nu trece prin localități, iar intersecțiile sunt denivelate (fără conflict de trafic).
Față de o autostradă, însă, există mai multe diferențe, printre care: benzile sunt mai înguste, lipsesc benzile de urgență, tipul de parapet separator e diferit și spațiul median e mai mic, benzile de încadrare accelerare/ decelerare diferă, iar curbele și razele șoselei sunt diferite.