Complicitate la… ,,genocid”
Am urmărit cu multă atenție și indignare (nu a fost o surpriză) desfășurarea evenimentelor, post viol, la o școală din București, în care autoritățile statului – de la director la ministru, via inspectorat, au tratat cu superficialitate o problemă ce nu poate fi considerată izolată ci mai degrabă, un semnal de alarmă a multor ,,păcate” din școală și implicit din sistem. Directoarea instituției, silabisind un Comunicat și privind consternată cu un ochi la coala de hârtie și cu celălalt la un auditoriu contrariat și revoltat – părinții, și-a dat demisia neînțelegând de ce oamenii ,,nu o roagă” să renunțe! Din punctul meu de vedere este prea puțin, demisiile ar trebui să meargă până sus, sus de tot la cei care ,,gestionează” distrugerea unei generații făcând-o… fericită (pentru moment)!
Dacă un singur director ar cunoaște cu adevărat realitatea din școala peste care a devenit ,,stăpân” (prin pofta lui Cîmpeanu și girul trist al actualului ministru) s-ar informa de la adevărații cunoscători ai realității – femeile de serviciu care adună zilnic, din closete, resturi de țigări de toate categoriile, ,,ambalaje” de unică folosință, (și multe altele pe care hârtia nu le suportă), ar informa inspectoratul și ministerul, cu riscul renunțării la funcție (chiar prin demitere), ar ieși în presă și ar transmite organelor locale adevărata stare de lucruri ar putea fi evitat următoarele tragedii, parcă anunțate (ăștia se trezesc doar după evenimente tragice pe care nu încearcă să le prevină o dovadă în plus a dezinteresului față de elev, față de copil).
Au trecut doi ani de la instalarea pe funcții a acestei serii de directori, crescuți în ,,incubatoarele” politice sau a altor sisteme mai performante! Au trecut doi ani de când am sugerat o verificare a ,,grilelor” de concurs, un răspuns la întrebarea, pertinentă adresată organizatorilor concursului (ei fiind fără … concurs, ci de pe liste…), cum a devenit director la altă unitate de învățământ decât cea la care funcționează un concurent care, la proba teoretică (interviu) a prezentat Planul de dezvoltare instituțională al unității pe care o reprezintă și nu pentru cea la care a devenit … șef. Poate după ce această coaliție care mimează ,,iubirea eternă” va deveni istorie vom afla multe dar pentru acești elevi va fi prea târziu, ei fiind doar statistici după care se stabilesc salariile inspectorilor, directorilor și eventual norma de hrană (!) a profesorilor. Este nevoie de ,,chemare”, dăruire și implicare!
Recurs (APEL) la pedagogie
Mai există inspecția școlară, respectiv inspecția tematică, practica pedagogică a viitoarelor cadre didactice, ora de dirigenție (cea mai bine plătită oră) densă și complementară procesului de formare a tânărului (se numără absențe, se motivează acestea pe baza scutirilor, se discută despre banchet, onomastici, majorate, excursii, balul bobocilor, ultimele apariții în modă sau … depinde de starea dirigintelui), discuții și analize interdisciplinare în cadrul comisiilor metodice sau în cancelarie (chiar în pauză – renunțând la clătite și ghiveci), analiza critică și realistă a lecției ș.a.? Nu, și vina, adevărata vină o au cei care și-au ,,dorit” funcția nu pentru a face ceva bun pentru elevi, pentru această generație derutată, ci pentru bani respectiv umilirea ,,prietenilor”.
Unde se mai discută despre dialectică – arta de a ajunge, prin raționamente, la adevăr, despre principii pedagogice, metode și strategii didactice, demers didactic, analiza activității și interpretarea rezultatelor, Pedagogia învățării, competiție, analiza temelor de acasă (nu prea mai există – temă), parcurgerea programei școlare (diferită de cea pentru examene!) , planificări (se schimbă doar data omițând că anul este bisect și apărând teme în zile de duminică (!), proiectare didactică…? Doar învățământul primar, sub presiunea părinților și prin meritul unor învățători adevărați, rămâne în parametrii normali, învățătorul respectând ,,jurământul de credință al dascălului”. În rest, de la directori la profesori (unii doar vânzători de culegeri pe care elevul nu reușește să le deschidă tot anul școlar), de la inspectori (câte așteptări aveam) la ,,activiștii” din minister, toți au devenit niște ,,lucrători în învățământ”!
Sigur vom dezvolta, dacă evenimentele ,,ne permit”, câteva lecții pentru cei care dau … lecții, toate elementele de psiho-pedagogie prezentate ca un ghid în sprijinul celor care au lipsit, înainte de a deveni dascăli, la ceea ce era mai important în pregătirea lor – PEDAGOGIA. Este o datorie morală, cetățenească, răspundere socială a fiecăruia să ia atitudine față de degradarea școlii românești, față de acest ,,genocid” – (,,infracțiune” săvârșită în scopul de a distruge deliberat și sistematic, în întregime sau în parte, o colectivitate sau un grup…).
Pentru toți cei care vor sprijini demersul nostru vom asigura, în caz de nevoie, doza de…
ANTIVIRUS