21.5 C
Pitești
24 mai 2024

Ce căuta cisterna implicată în accident, pe DN7? Erau restricții clare de tonaj!

Azi, în jurul orei 15.00, a avut loc un accident de circulație pe DN7, în localitatea Morărești, satul Dedulești. Un autoturism înmatriculat în Gorj (ulterior am aflat că era condus de un jandarm în vârstă de 24 de ani) s-a lovit de o cisternă. Din comunicatul Poliției, aceasta transporta circa 11 tone de gaz petrolier lichefiat (GPL). Șoferul autoturismului a fost rănit grav, fiind nevoie de descarcerarea lui și de deplasarea a cinci echipaje de salvare și SMURD la locul accidentului. Cisterna avea număr de Vâlcea și aparținea firmei Antares Gas. Însă ce căuta șoferul Tommy pe drumul național 7, din moment ce la ora 6.00 dimineața se impuseseră restricții de circulație pe acest drum pentru mașinile cu masă mai mare de 7.5 tone? Noi am anunțat cu câteva zile înainte acest lucru, în articolul Restricții de circulație luni și marți, pe DN7 și am urmărit la fața locului dacă acestea se respectă. La o oră de la intrarea în vigoare a restricțiilor, TIR-urile circulau nestingherite pe Dealul Negru și niciun echipaj de poliție nu exista pe traseu (verificat de noi): Deși sunt impuse restricții, TIR-urile circulă la liber pe Dealul Negru (VIDEO)

 

Dincolo de tragismul evenimentului de pe DN7, ne punem următoarele întrebări. Toată lumea spune că e mai bine să previi, decât să tratezi, că poliția face muncă de prevenție când amendează șoferii în trafic. Nu îi contrazicem, e foarte important ca toți să respectăm legile rutiere, semnele de circulație, restricțiile impuse, pentru că altfel consecințele  pot fi dramatice. În urma celor scrise de noi, aproape 400 de oameni ne-au citit și am avut foarte multe comentarii, majoritatea ne dădeau dreptate, dar printre ele au fost și câteva negative, în sensul că cineva (probabil și el în culpă) se întreba că dacă restricțiile s-au impus pentru că e ziua copilului și pentru prevenirea evenimentelor rutiere, șoferii de TIR nu au și ei copii și nu trebuie să ajungă și ei acasă? Ei bine, poate că ei ajung acasă, dar iată cu ce consecințe. Alți participanți la trafic nu mai pot ajunge. Dacă acea cisternă nu ar fi fost acolo (unde nu trebuia să fie!!!) nu s-ar fi întâmplat acest accident și poate că tânărul jandarm ar fi ajuns sănătos acasă.

Restricțiile de tonaj sunt impuse de CNAIR în intervale orare și zilnice în care se consideră că traficul greu perturbă sau pune în pericol circulația celorlalți participanți la trafic. În țările europene sunt legi foarte drastice în acest domeniu, iar dacă sunt restricții și un șofer le încalcă, sancțiunile sunt extrem de dure, amenzi și chiar măsuri de imobilizare a mijlocului de transport.

La noi în țară există un protocol între CNAIR și IGPR pentru controlul de către Poliție a încălcării restricțiilor. De asemenea, ISCTR (Inspectoratul de Stat pentru Controlul în Transportul Rutier) este organismul tehnic specializat în subordinea Ministerului Transportului, asigurând la nivel național inspecția și controlul respectării reglementărilor naționale și internaționale în domeniul transporturilor rutiere privind, în principal, condițiile de efectuare a activităților de transport rutier, siguranța transporturilor rutiere, starea tehnică a vehiculelor și masele și/sau dimensiunile maxime admise pe drumurile publice și masele totale maxime autorizate.

Din atâtea organe de control, plătite din banii statului, niciunul nu a controlat dacă se respectă sau nu restricțiile impuse de CNAIR. Organele de control, pentru că nu și-au îndeplinit obligațiile ce le revin, pot fi învinuite de producerea accidentului dintre autoturism și cisternă. Fără drept de apel!

 

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

URMĂREȘTE-NE PE REȚELELE SOCIALE

11,000FaniÎmi place
2,350AbonațiAbonați-vă
- Advertisement -spot_img

NOUTĂȚI