… Vremea e să vă treziți!
Este un îndemn al colindătorilor dar și al nostru, cei care v-am ,,colindat” tot anul, în fiecare zi de vineri, aducându-vă, cu multă bucurie veștile bune (din ce în ce mai puține) și pe cele rele cu speranța că acestea … o să se spele! Dar nu s-a curățat nimic pentru că ,,putregaiul”, cel social, provocat de ciuperca ,,corupție” este foarte activ pătrunzând în toate sferele de activitate. Încercăm să prezentăm, cu multă tristețe, zonele ,,contaminate” așteptând o ameliorare urgentă, cu măsuri radicale, a acestui fenomen!
Am primit de la un bun prieten, om școlit în timpurile ,,sănătoase” urarea de succes în lupta cu … ,,Morile de vânt”, fără a rosti numele lui Cervantes (Miguel) iar pe grupul colegilor de liceu am găsit, sub formă de banc (?) următorul dialog, desfășurat la telefon, înregistrat de serviciile (colegii de serviciu ai grupului) care nu scapă nimic dar … degeaba;
- Alo, Casa poporului?
- Da!
- Cu poporul, vă rog!
- Reveniți! Nu s-a trezit, încă doarme!
Poate tradiționalele colinde ale acestui sfârșit de an să-i trezească și pe cei care ,,trăiesc pentru a mânca și nu mănâncă pentru a trăi” iar știința v-a ,,aduce” pe piață medicamentul necesar tratării aparatului acustic al persoanelor din instituțiile de control, aparat (de la lob până la nerv, inclusiv ciocanul, nicovale şi scăriţa), nefuncțional datorită ,,presiunii” (nu atmosferice) ci politice, din societate.
Prezentam, în intervenția anterioară, gafa (dacă nu cumva a fost intenție sau sfidare) făcută de conducerea unui liceu de a invita, prin elevi, la balul bobocilor, un ,,consumator” cu acte în regulă crezând că cineva va face lumină. Dar doamna de la Justiție ascultă, de la Schitu-Golești la Câmpulung, ,,Glasul roților de tren”, să nu ,,bată” la ,,roata” liberală ,,rulmenții” montați pentru campania electorală. Despre șefii din învățământ … doar ,,amintiri” plăcute (O tempora, o mores!)! Am aflat de la elevi că băiatul acela de la București, născut la Constanța, s-a despărțit de public cu un gest sesizat de toate ,,admiratoarele” – și-a tras pantalonii pe șolduri pentru ca la partea inferioară a bustului (gol) să iasă în evidență jockstraps-ul care sugera că ascunde ceva! Mare e grădina ta Doamne dar de ce ai extins-o, prin ,,colectivizare” forțată, în curtea unor instituții de învățământ?
Cu pumnul la piept lângă mușchiul cardiac
Avem realizări ,,remarcabile” (așa spun politicienii zilei) dar nimic nu merge, nu funcționează, poate doar aparatele de ,,vândut iluzii” (propagandă) ale partidelor, din ce în ce mai active, înaintea examenelor electorale din 2024. Resetarea României, expresie introdusă de președintele țării când încă nu avea ,,brevetul de turist” trebuie să înceapă urgent cu ,,resetarea” școlii, acolo unde sunt formați și educați (așa ar fi normal) viitorii cetățeni, nu prin alocare de fonduri (sunt și acestea necesare) ci prin selecția corectă și transparentă a personalului implicat în acest sensibil domeniu social, fără ingerința politicului sau a altor criterii colaterale psihopedagogiei (nepotism, prietenii, obligații, alte criterii sentimentale). Iată cum este ,,umflat” sistemul:
-ministrul – fără a profesa în învățământ, fără grade didactice – inginer, Inginerie navală şi navigaţie (ceva cu … pluta?);
-secretarul general al Ministerului Educației – absolvent al Facultății de Drept la Universitatea ,,Spiru Haret” pe când nu era acreditată(!);
-Secretari și directori în ministere – fruntași politici din teritoriu;
-Inspectori general și adjuncți – premianții din Campania electorală ai partidelor de la putere (prin rotație);
-Directorii de școli gimnaziale și licee – cei mai mulți ,,niște habarniști” care s-au ,,pitit” în spatele unor concursuri în bibliografia cărora au lipsit noțiunile de pedagogie, psihologie, metodică. La ce-i folosește directorului de la … Răscăieți sau chiar din centru urbei noastre însemnările lui Crossley, Leitwood, Morgan și O’Neill (nu actorul)? Poate un schimb de experiență cu profesorii din Singapore, țară clasată, în ultimii anii, pe primul loc la testele Pisa!
Un director eficient în procesul instructiv-educativ are disponibilitate de timp, este implicat în viața școlii, cunoaște problemele elevilor și este în mijlocul lor (nu doar constată că au sărit gardul și că au sute de absențe), cunoaște bursierii și îi încurajează, respectiv îi sprijină, urmărește parcurgerea materiei, ia atitudine față de profesorii care se duc la clasă să se odihnească (dau de lucru elevilor), elimină tendința de constrângere a elevilor pentru a ,,cotiza” la cadourile din ce în ce mai numeroase, verifică periodic cataloagele și cunoaște situația reală din unitate (atenționează diriginții care raportează absențe consemnate în zile de duminică) și multe alte obligații. Aţi citit bine – absenţe puse … duminica şi raportate ca la fermă! Pentru toate cele enumerate avem exemple din rețea dar directorii și șefii lor au devenit ,,Noii ciocoi” care la festivități, duc mâna dreaptă în partea stângă a Marelui Pectoral simulând dragostea de țară și neam (,,Aicea” este ţara mea…). Vom reveni cu multe, multe probleme din sistem ,,camuflate” pentru imaginea politică. Dacă acești domni au conspectat cât de puțin din bibliografia pentru concurs ar fi găsit, în prologul tematicii îndemnul Prof. Dr. Alexandru Dumbravă … ,,directorul să fie nu atât de mult un învârtitor de hârtii, ci, mai degrabă, un spirit viu, iluminat, aducător de …”. Dar poate este un îndemn pentru mileniul următor când vor dispărea analfabeții puși pe funcții, dar funcționali, zic ei.
Și pentru aceştia, până natura își va face ,,treaba”, contribuim (nu sub formă de cadou – săracii elevi) cu recunoscutul …
ANTIVIRUS