12.3 C
Pitești
29 apr. 2025

Uzina Dacia – pierderi de 1,3 miliarde în 2021. Lider de sindicat: „Cele 48 de zile și-au pus amprenta”

2021 a reprezentat un an dezamăgitor din punct de vedere financiar pentru Dacia. Anul trecut, Uzina din Mioveni a pierdut producție în valoare de 1,3 mld. euro, luând în calcul un preţ mediu de 15.000 de euro cu TVA, potrivit estimărilor ZF.

Pierderile au fost cauzate în principal de criza microcipurilor, care a dus la opriri repetate ale producției.

„Din cauza problemei componentelor electronice, Dacia a pierdut anul trecut 48 de zile de producție și 90.000 de mașini. Anul acesta este departe de a se rezolva situația. Se rezolvă ceva şi apare o altă problemă în altă parte.

Situația este un mix de cauze – probleme de semiconductori, criză geopolitică, pandemia de COVID-19 care iar lovește în Asia de Sud-Est. Totul pe fondul crizei cronice. Noi nu o vedem finalizată anul acesta.
Ne-am obișnuit însă, avem un mod de lucru şi încercăm să optimizăm. Dar nu avem un orizont de ieșire din această situație“ – a declarat Mihai Bordeanu, directorul general al Uzinei Dacia, citat de zf.ro.

Cum au fost afectați angajații de la Mioveni

Pentru a afla cum au fost afectați angajații de la Mioveni, redacția Argeș Press l-a contactat pe liderul de sindicat al Automobile Dacia, Viorel Ungureanu.

Acesta consideră că problema componentelor electronice a avut un impact negativ asupra moralului și veniturilor angajaților, dar că oamenii privesc cu optimism spre viitor.

„Din punct de vedere financiar, bineînțeles că nu a fost bine pentru angajați, deoarece zilele de șomaj au reprezentat o diminuare a venitului, fiind remunerate doar cu 85% și nu integral, cum eram obișnuiți.

O îngrijorare din partea salariaților a existat întotdeauna, aceștia au fost speriați când au văzut că producția a fost oprită atât de multe zile, pe fondul celor două crize: de pandemie și de componente electronice. Exista chiar o temere legată de ce se va întâmpla cu societatea pe mai departe.

Cele 48 de zile și-au amprenta deoarece angajații nu au primit salariul de încadrare pe care și-l doreau. Totuși, chiar dacă au existat aceste zile, nu au existat luni întregi în care oamenii să fie nemulțumiți și să stea doar acasă”, a spus liderul de sindicat.

Cereri sunt, nu avem motive de îngrijorare”

Potrivit acestuia, există încă nesiguranță cu privire la criza componentelor, dar și optimism datorat cererilor crescute de pe piața auto.

„În ceea ce privește componentele electronice, nimic nu este concret. Nici conducerea Dacia nu poate afirma cu certitudine, însă ne-am mobilizat pentru a găsi soluții, asta ne dorim cu toții.

Daca se va mai întâmpla, nu știe nimeni să ne spună decât pe termen scurt, depinde foarte mult de ce se va întâmpla pe piață.

Cereri sunt, nu avem motive de îngrijorare, doar avem nemulțumirea că îi facem pe clienți să aștepte luni de zile. Pe de-o parte ne mulțumim că avem solicitări, pe de altă parte suntem nemulțumiți pentru că nu avem posibilitatea să lucrăm pentru a reduce timpul de așteptare al acestora.”, a mai spus Viorel Ungureanu.

Angajații sunt determinați să își apere interesele în orice moment!”

Viorel Ungureanu a vorbit și despre posibilele greve care vor fi organizate pe viitor de sindicatul Automobile Dacia.

„Nu pot să spun că angajații sunt mulțumiți sau nemulțumiți. În acest moment, avem negocierile făcute, până în decembrie contractul colectiv de muncă rămâne în vigoare. Atunci când ne așezăm la masă, negociem. Dacă un sindicat nu ar avea capacitatea de a face grevă, este înfrânt, angajații sunt determinați să își apere interesele în orice moment!”

 

Colaj foto – sursă: zf.ro/ Facebook: Viorel Ungureanu

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

URMĂREȘTE-NE PE REȚELELE SOCIALE

52,300FaniÎmi place
3,200AbonațiAbonați-vă

NOUTĂȚI

Mentenanta site, Administrare site Realizare site Wordpress, Mentenanta site, Wordpress