2.6 C
Pitești
30 nov. 2022
spot_img

Ultima oră! Se anulează concursul pentru ocuparea funcției de director/director adjunct în școlile din Argeș?

Am intrat în posesia materialului prin care este motivată Hotărârea Tribunalului Argeș în Sentința Civilă Nr. 463/2022 privind anularea evaluării probelor de interviu pentru posturile de director și director adjunct la o școală din municipiu în urma concursului organizat de ISJ Argeș, în noiembrie 2021. Un candidat contestă modul cum a fost aplicată – adică încălcată metodologia de organizare a concursului iar instanța îi dă câștig de cauză!
Să fie oare singurele probleme ale concursului sau… ,,vocea poporului” neascultată a spus și spune încă multe?
Prin Ordinul nr. 5454/13.10.2021 a fost modificată și completată Metodologia privind organizarea și desfășurarea concursului pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, metodologie ce s-a constituit în Anexa la Ordinul 4597/06.08.2021 emis de Ministerul Educației. Modificarea a avut în vedere situațiile neprevăzute ce ar putea să apară în contextul stării de alertă.
Pentru o bună derulare a concursului a fost emisă de Ministerul Educației – Direcția generală de management, resurse umane și rețea școlară, ca și anexa la Ordinul 4597/06.08.2021 și ,,Procedura operațională” privind organizarea, desfășurarea și evaluarea probei de interviu din cadrul concursului pentru ocuparea funcțiilor vacante de director și director adjunct din unitățile de învățământ preuniversitar de stat, sub nr. 3462/ 25.10.2021.
Comisia de evaluare din cadrul fiecărei unități de învățământ are 5 membri, clar definiți, comisie ce trebuie să aibă aceeași componență atât în cadrul probei de interviu pentru ocuparea funcției de director cât și cea de director adjunct la o unitate școlară.
Membrii comisiei au participat la o evaluare, fără să fie desemnați în mod legal în cadrul vreunei comisii.
Componența comisiei este definită de metodologie, anume, președinte – un inspector școlar, membri – doi reprezentanți ai unității de învățământ, un reprezentant al consiliului local, un reprezentant al departamentului de resurse umane din cadrul companiilor mijlocii… sau un cadru didactic din învățământul superior cu competențe în management instituțional și/sau management educațional (Așadar, 5 membri, inclusiv președintele).
Inspectorul Școlar general al ISJ Argeș a decis ca la proba cu interviu să participe, în cadrul fiecărei unități de învățământ, atât cei doi membri care puteau să facă parte din comisie, cât și un membru supleant, ales prin vot secret de către consiliul profesoral al unității de învățământ.
Deși este specificat ,,ales prin vot secret” sunt foarte multe unități care nu pot demonstra, cu documente – proces verbal și listele pentru exercitarea votului secret în Consiliul profesoral – că procedura a fost respectată, numele acestuia fiind solicitat, prin telefon, de I.S.J. și transmis, tot prin telefon de directorii implicați în concurs!
Merită verificate toate documentele privind înscrierea candidaților confruntându-le cu cele din dosarul în original rămas la candidat sau în școală, acesta înscriindu-se pe o platformă unde documentele scanate nu sunt întotdeauna autentice (în mod deosebit – semnăturile) – ce bombe ,,atomice” s-ar dezamorsa!
În raport cu actele dosarului, tribunalul constată că la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Argeș nu au existat Comisii de evaluare a probei de interviu, constituite anterior datei concursului și nici ulterior la nivelul fiecărei unități de învățământ, prin decizie a inspectorului școlar general, care să se regăsească publicate pe site-ul inspectoratului, ci la nivel de centru de examen acolo unde au fost repartizați candidații de la diferite unități școlare!
Se reține totodată că nu au existat comisii desemnate în condiții de legalitate respectiv așa cum prevede Ordinul nr. 5454/13.10.2021 și procedura operațională ce a fost aprobată în aplicarea acestui act normativ, anexă la Ordinul 4597/06.08.2021 care prevedea ca să fie desemnate comisiile de evaluare a probei de interviu pentru fiecare unitate de învățământ (din motivare).
În consecință Instanța dispune anularea evaluării ,,probei de interviu” efectuată la 24.11.2021 și 25.11.2021 pentru ocuparea funcțiilor de director și director adjunct… având drept consecință refacerea procedurii de evaluare (cazul aflat pe rol). Poate urmează și celelalte!
Nu cunosc cum ,,funcționează” logica juridică, dar cea simplă, învățată în liceu și facultate ar trimite sigur la… ,,dispune anularea deciziilor de numire în funcția de director/director adjunct pentru toate cazurile în care a fost doar interpretată și nu aplicată metodologia”. O fi fost întâmplător, adică necunoaștere (ar fi fost grav) sau strategic, pentru reglări de conturi?
În cazul în care organele abilitate iau măsurile impuse situației, mă angajez, cu riscul că mă îndatorez la CAR (cum s-a întâmplat și în timpul examenului) să asigur acestora pentru săptămâna în curs, doza suplimentară de…

ANTIVIRUS

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

URMĂREȘTE-NE PE REȚELELE SOCIALE

4,997FaniÎmi place
728AbonațiAbonați-vă
- Advertisement -spot_img

NOUTĂȚI

error: Continut protejat!!