Autoritatea pentru Reformă Feroviară a publicat în platforma de achiziţii publice anunţuri de consultare a pieţei în vederea pregătirii de achiziţii de trenuri electrice cu hidrogen (H-EMU) regionale şi interregionale finanţate prin fonduri europene nerambursabile. Acesta vor fi folosite și pe ruta Pitești – București. Astfel, potrivit unui comunicat al instituţiei, ARF intenţionează să organizeze proceduri de achiziţie a trenurilor electrice cu hidrogen pentru scurt şi lung parcurs, a serviciului de mentenanţă necesar funcţionării acestora pe o perioadă de 15 ani, cu posibilitatea de extindere a mentenanţei la 30 de ani, precum şi serviciile de alimentare cu hidrogen aferente acestora.
Conform SEAP, cele mai importante caracteristici ale serviciului operat cu trenurile cu hidrogen sunt: asigurarea legăturii non-stop pe relaţia Bucureşti Nord – Aeroport HC şi retur, la frecvenţe de 30 minute, pe parcursul zilei, respectiv la 60 de minute în intervalul 1:00 – 4:00 cu 43 perechi de trenuri, dar şi a legăturii pe relaţia Bucureşti Nord – Piteşti şi retur, la frecvenţe de 60 minute, pe parcursul zilei în intervalul 5:00 – 24:00, cu 17 perechi de trenuri.
Parcursul zilnic al unui automotor poate fi de până la 850 km, însă în medie este de aproximativ 700 km, iar timpul de utilizare al unui automotor va fi prin rotaţie, de până la 23 de ore/zi, însă în medie de 17 ore/zi. Timpul alocat încărcării cu hidrogen este de aproximativ 90 minute.