25.4 C
Pitești
13 apr. 2024

Scanare la simulare, dar fără secretizare

Scanare la simulare, dar fără secretizare

A început un mare experiment în Școala Românească, experiment care, ca și celelalte încercări din ultimii ani, nu va duce la creșterea calității învățământului, a performanțelor școlare și nici măcar la o normalitate în sistem.

Am așteptat o analiză pertinentă, la obiect, de la cauză la efect, din partea ,,armatei” de specialiști din sistem (a căror ,,soldă” depășește cu mult valoarea și implicarea acestora), de la minister până la ultimul suplinitor ,,agățat” în sistem, dar în mod deosebit preocuparea inspectorilor și directorilor, adevărații răspunzători de ceea ce ,,produce” școala! (Nu ,,tâmpiți” cum spunea cu multă sinceritate fostul președinte). Dar școala ,,produce” ceea ce vor ei, inspectorii și directorii, cu girul ministerului și complicitatea colegilor din cancelariile (doar acestea sunt la standarde europene) bine dotate și primitoare, încât îți este greu să le părăsești la ,,banalul” clinchet de clopoțel!

Dacă ,,Feedbackul în comunicare” între aceste compartimente – minister, inspectorat, director – ar funcționa, prin eliminarea factorului politic și selectarea profesioniștilor din sistem pentru aceste funcții, rezultatele ar fi pe măsura investițiilor și a așteptărilor.
Încercăm să facem o trecere în revistă a cauzelor care generează ,,argumente” pentru nemulțumirile nezgomotoase (încă) ale părinților și elevilor.

Dezastrul de la Simularea Evaluării Naționale

Așa au început toate comentariile (nu analize) pe toate canalele de știri, din ce în ce mai sufocante, cu ,,informații” fără valoare intrinsecă, în urma simulării unui examen național, cu rezultate, spun ei, dezastruoase, la ,,Stâlpul infamiei” fiind pus elevul, deși acesta este ultimul vinovat. Mulți neaveniți și-au dat cu părerea… ,,a fost greu”, ,,a fost ușor”, ,,a fost normal”, sau… fără să pună mâna pe pix, să analizeze, înainte de toate, conținutul testului, durata de lucru, noutățile apărute, coroborate cu particularitățile de vârstă, și de ce nu, și individuale ale copilului.

Subiectele unu roman și doi roman (60 de puncte) nu sunt edificatoare – tip grilă, un ,,loto” fără report! Dacă mă opresc la subiectul III(5) avem o ,,prelucrare” a unor probleme de clasa a IX-a – coliniaritate, vectori, proporționalitate, asemănare, ,,adaptate” la clasa a VII-a! Exemplificăm pentru a justifica observația:
1. Se consideră paralelogramul ABCD și punctele M Є AB, N Є DM a.î. AM = MB și MD = 3MN. Să se demonstreze că punctele A, N, C sunt coliniare – (Proporționalitate, asemănare în ,,peisaj” vectorial) – Culegere 2004 Testul 2/3/175;
2. Se consideră paralelogramul ABCD și punctele E și F a.î. AF = EB, iar DF = 2FE. Demonstrați că A, F, E – sunt coliniare. (Mate-info – Culegere BAC – 2020).

Am văzut comentarii foarte acide ale unor ,,afoni” de matematică privind ordinea efectuării operațiilor (exercițiul nr.1 din test). Elevii nu au redactat rezolvarea ci au… ales rezultatul, deci o concluzie falsă cu tentă de a acoperi adevăratele lacune din sistem, dar și ,,dezastruoasa” implicare a factorilor responsabili.

Noutatea nu este… evaluarea digitalizată, pentru care s-au alocat fonduri consistente (scanner în fiecare sală de clasă, platformă pe care ,,s-au ridicat lucrările”, cumpărată fără transparență (are balta pește…)), ci faptul că lucrarea nu mai este secretizată (!) (doamna ministru ne spune că lucrarea va fi secretizată automat, când este scanată în prezența elevilor)! Dar cei care gestionează aplicația sunt oameni (români, nu?)! Câtă încredere ai în ei când în această țară sunt în proiect încă două penitenciare moderne? Absolvenții vor primi niște note care nu vor fi niciodată consemnate pe lucrarea respectivă sub semnătura evaluatorilor și a celor responsabili de corectitudine și organizare! Dacă vrea și trebuie (când trebuie), cei care gestionează aplicația știu unde este repartizată lucrarea unui elev și pot interveni în caz de… necesitate!

Cât despre contestații, rămâne să vedem ce ne ,,spune” platforma! Dar nesecretizarea lucrărilor cred că reprezintă cea mai mare problemă a momentului! Cât despre ,,vinovații fără vină” (Pasărea Colibri) care au umplut până la refuz sistemul, cocoțați pe scena socială unde erau premiați elevii (a fost eliminată premierea acestora, pentru a le face loc lor, cu nesimțitul ,,dat din coate”), în numărul următor.

Este momentul să amintim că școala fără pedagogie este un ajutor social mascat, iar elevul poate să fredoneze, fără jenă, fără teamă… Hei, voi, neatenți la soarta noastră”, … ,,Vreau să fiu lăsat să simt cum cresc …” (D.L. Zaharia pentru… Pasărea Colibri).

Acestor adevărați vinovați le vom ,,servi” o lecție de pedagogie în numărul următor, cu o consistentă doză de…

ANTIVIRUS

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

- Advertisement -spot_img
- Advertisement -spot_img

URMĂREȘTE-NE PE REȚELELE SOCIALE

11,000FaniÎmi place
2,350AbonațiAbonați-vă
- Advertisement -spot_img

NOUTĂȚI