8 C
Pitești
20 mart. 2025

Podul de la Căteasca va fi închis circulației

Conferința de presă de la Consiliul Județean Argeș a oferit presei două vești. Una caldă, una rece. Cea „caldă”, dacă nu chiar „fierbinte”, este faptul că noul pod de la Căteasca peste râul Argeș, dat în folosință în anul 2010, va fi închis circulației, începând cu 15 mai 2022. Oamenilor li se oferă alternative „ocolitoare”, ceea ce va fi cumplit. Motivul? A fost prost făcut iar un expert tehnic a constatat că e în stare critică de funcționare. Problema e că, deși podul are garanție 50 de ani, și au trecut doar 12 de la inaugurare, constructorul a ridicat din umeri. Nu vrea să repare podul, pentru că ar costa prea mult. Normal, fiindcă e mult mai greu să repari ceva făcut greșit decât chiar să-l faci de nou. Deși problema este cunoscută încă din anul 2016, abia actuala conducere a CJ a avut curajul să ia taurul de coarne. Nu se știe însă cu ce finalitate.

„În cursul anului 2021 s-a efectuat o expertiză tehnică. Experții au concluzionat că podul se află într-o stare critică, fiind impropriu circulației pe drumurile publice și au recomandat efectuarea unor lucrări urgente de stabilizare, care vor asigura o stabilitate a podului pe o durată de maximum 5-7 ani. Pentru o soluție definitivă este nevoie de regularizarea cursului râului Argeș. Regia de Drumuri a demarat procedurile privind interzicerea totală a circulației pe pod. S-a solicitat și s-a obținut avizul Inspectoratului de Poliție Argeș pentru ca interdicția să intre în vigoare începând cu data de 15.05.2022.” a anunțat președintele CJ Argeș, Ion Mînzînă.

Podul are multe probleme tehnice, printre care un pilon de susținere mai scurt si nu mai prezintă siguranță în exploatare. Drept urmare, firesc și legal, Consiliul Județean, proprietarul podului prost făcut, a luat calea justiției. O cale foarte grea și de lungă durată.

Întrebat de jurnaliști dacă are vreo legatură cu procesul penal legat de atribuirea lucrărilor, Ion Mînzînă, președintele C.J.Argeș a spus că ancheta penală respectivă nu s-a referit la execuția efectivă a podului, ci la modul ilegal în care s-a făcut atribuirea câștigătorului licitației și accesarea fondurilor, deci nu pot fi coroborate cele două spețe. Cu alte cuvinte, se vor judeca strict pe civil, ceea ce înseamnă ca vor trece ani buni până se vor lămuri lucrurile.

Constructorul podului este asocierea de firme Zeus SA, Metabet SA si Scat SRL. Costul lucrărilor de reparații imputate acestor firme ar fi dublu față de cheltuiala cu realizarea podului, adică cca 40 milioane lei.

A doua veste dată de vicepreședintele Marius Nicolaescu jurnaliștilor a fost că s-au finalizat lucrările la podul de la Drăghici și că urmează să fie inaugurat. O veste bună, dar în contextul dezamăgirii tuturor după primul punct al conferinței, pe cine a mai interesat?

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

URMĂREȘTE-NE PE REȚELELE SOCIALE

52,300FaniÎmi place
3,200AbonațiAbonați-vă

NOUTĂȚI

Mentenanta site, Administrare site Realizare site Wordpress, Mentenanta site, Wordpress