Dezvoltarea competențelor elevilor cu privire la caracteristicile individuale și implicațiile acestora pentru predare și învățare.
În toamna anului 2023 a fost lansat cel mai recent proiect Erasmus+ câștigat de către Liceul Tehnologic Dacia Pitești, proiectul intitulat „Strategii de intervenție asupra deficitului de atenție la elevi” Nr. 2023-1-RO01-KA122-SCH000127978.
În cadrul ac estui proiect prof. Daniela Geta Raducanu a participat la Programul de formare „Noi strategii pentru elevii cu nevoi speciale” din cadrul Erasmus Mobility Academy care s-a desfășurat în Turcia, Istanbul în perioada 15 aprilie – 19 aprilie 2024. Programul s-a încheiat cu o ceremonie de certificare pentru a onora toți participanții.
Cursul s-a desfășurat cu participare internațională, cursanții fiind profesori din România și Portugalia astfel:
- Liceul Tehnologic Dacia Piteşti DAsiA – Proiect Erasmus+, prof. Daniela Geta Raducanu
- Scoala Gimnaziala Mănești: prof. Daniela Radu, prof. Mihaela Radu
- Agrupamento de Escola de Benfica – Lisbon: prof.Ana Cristina Chaves Alfarela, prof. Pedro Filipe de Figueiredo Cunha
- Liceul A „Grigore Antipa” Bacău: prof. Carmen Mitrofan , prof. Daniela-Elena Corlade, prof. Cristina Popescu , prof. Mihaela Cirnu, prof. Mihaela Popovici, prof. Stan Maria
Acest curs și-a propus să asiste profesorii în dezvoltarea strategiilor de predare care sunt potrivite pentru elevii cu nevoi diferite. Participanții au învățat diferite metode pentru a înțelege stilurile și nevoile de învățare ale elevilor, precum și noi strategii pentru a dezvolta materiale educaționale și medii de învățare pentru a crește încrederea elevilor. Cursul și-a propus, de asemenea, să îmbunătățească colaborarea dintre profesorii din Europa, să experimenteze diferite culturi și să împărtășească cele mai bune practici.
Rezultatele învățării:
Dezvoltarea competențelor elevilor cu privire la caracteristicile individuale (puncte forte, preferințe și nevoi diverse) și implicațiile acestora pentru predare și învățare
Cursanții au învațat să exploreze principiile fundamentale ale unei diferențieri mai incluzive în clasă și să aplice tehnici și strategii pentru a stimula participarea activă și motivația în sălile de clasă diverse de astăzi , utilizarea ghidurilor, strategiilor și tehnicilor pentru a implementa diversitatea pentru a îmbunătăți proiectarea lecțiilor, predarea și sprijinirea nivelurilor ridicate de implicare și performanță pentru toți elevii.
În primele zile au avut loc activități de întâlnire, socializare și încredere pentru o interacțiune eficientă și pozitivă în timpul cursului. Prezentări ale școlilor participante, s-au prezentat activități precum O nouă strategie „Small Group Training” (Antrenament în grupuri mici) și s-a dezbătut o nouă strategie: „Crearea de centre de clasă”
Ziua a treia a fost alocată unei noi strategii: „Combinarea elementelor de bază cu instrucțiuni mai specifice”. Proiectarea de lecții pentru elevii cu nevoi speciale în sfera valorilor universale.
Lucru în grup și practici practici
În următoarea zi s-a discutat despre o nouă strategie: „Lecții de rotație”. Planificarea mediilor de învățare specifice diferențelor și cursurilor. Niveluri diferite de cărți și materiale specifice diferențelor, aranjamente în clasă specifice diferențelor.
În ultima zi de curs s-a discutat despre: „Predarea tematică”. Crearea de cărți și materiale la diferite niveluri.
Cursul s-a încheiat cu evaluarea cursului: colectarea competențelor dobândite, feedback și discuție.
De asemenea s-au eliberat Certificate de Participare la Curs.
Instructorul de curs a distribuit sondajul de evaluare a participanților, materiale de curs, videoclipuri, fotografii și documente pdf.
Cursanților li s-au oferit copii soft și tipărite ale tuturor materialelor de lecție, pe care le pot disemina colegilor lor din propriile organizații pentru a genera interes pentru strategiile învățate în timpul cursului de formare. În plus, s-a creat o listă de distribuție a participanților pentru a face schimb de idei/experiențe. Se vor furniza materiale de autoevaluare.
La sfârșitul cursului, participanții au completat un chestionar pentru a obține un feedback detaliat privind eficacitatea evenimentului de formare.
Profesor,
Răducanu Daniela Geta