Ce se schimbă la Autostrada București-Pitești? Autostrada A1 București – Pitești va fi extinsă la 3 benzi de circulație, pe toată lungimea sa, plus banda de urgență.
Trei tronsoane de autostrăzi din România vor fi extinse la 3 benzi pe sens, toate trei autostrăzile fiind în zona Capitalei, potrivit unei licitații pentru realizarea studiilor de fezabilitate, a anunțat secretarul de stat în Transporturi, Ionel Scrioșteanu.
„A fost transmisă spre validare, la Agenția Națională pentru Achiziții Publice, documentația de atribuire pentru elaborarea Studiilor de Fezabilitate pentru lărgirea la 3 benzi a autostrăzilor A1, A2 și A3”, a anunțat Scrioșteanu.
Ce se schimbă la Autostrada București-Pitești
Lărgirea la 3 benzi a autostrăzilor se prevede a se realiza pentru următoarele sectoare de drum:
• Autostrada A1 București – Pitești integral (109,6 km)
• Autostrada A2, pe sectorul de drum cuprins între București – Fundulea
• Autostrada A3, pe sectorul de drum cuprins între Moara Vlăsiei – Dumbrava
„Obiectivul general al proiectului constă în sporirea eficienței tehnico-economică a rețelei de transport din România și în îmbunătățirea vitezei de călătorie și condițiilor traficului de mărfuri.
Durata contractului este de 18 luni, din care proiectantul trebuie să realizeze atât expertizele tehnice, cât și studiile de fezabilitate”, scrie Scrioșteanu.
Cititorii vin cu idei
Pe lângă lărgire, pe Autostrada București-Pitești ar trebui făcute și alte lucrări, printre care modernizarea covorului asfaltic. „Autostrada e plină de gropi și lipsesc panourile antiorbire. În plus pe lângă toate drumurile ar fi bine să se planteze perdele forestiere acolo unde este posibil. Stăm foarte prost și la stațiile de încărcare pentru mașinile electrice„, comentează un cititor în cunoștință de cauză.
《Vă felicit pentru energia și curajul de a face lucruri multe (inclusiv Pasajul Domnești, o utopie acum câțiva ani), dar sunt multe de realizat până la 3 benzi. Vă recomand să evaluați:
– starea A1 – degradarea e vizibilă și se simte la drum. Banda 1 e vălurită și peticită serios, iar banda 2 deși mai bună suferă și ea de petice. În plus, sunt gropi create de la iarnă/ îngheț. Cea mai renumită autostradă națională (N.r. Autostrada București-Pitești) se degradează zilnic. Nu mai există marcaje – linii albe longitudinale.
– bretelele de intrare și ieșire pe A1 dinspre DNCB, conexiunea cu Pitești arată groaznic. Gropi multe, degradarea e semnificativă, nu mai sunt marcaje pe carosabil / benzi albe. , Sunt o carte de vizită dificilă pentru capitala noastră. Nu mai există indicatoare de ocolire reflectorizante. E un haos nedemn de România.
Pe DN1A, la fel, sunt nemarcate benzile, bâjbâi noaptea pe drum, o rușine pentru importanța drumului》, comentează un altul, la fel de avizat.
Iată HARTA autostrăzilor care vor fi lărgite la 3 benzi pe sens:
CITEȘTE ȘI: