Înmatriculările de autoturisme este unul dintre indicatorii care sunt analizați atunci când se judecă nivelul de trai sau puterea de cumpărare ale unei țări. În luna martie 2022, țările europene au înregistrat scăderi ale acestui indicator față de perioada similară a anului trecut cu 20%, iar în primele 3 luni, raportat la perioada similară din 2021, au fost de asemenea scăderi semnificative. România însă stă bine, înregistrează o creștere spectaculoasă, de aproape 40% față de primul trimestru al anului trecut. Să mai spună cineva că nu o duce bine românul!
Iată o statistică pusă la dispoziție de ACAROM (Asociația Constructorilor de Automobile din România), ce spune multe despre acest domeniu:
„În luna martie 2022, înmatriculările de autoturisme noi în Uniunea Europeană au scăzut cu -20.5% față de martie 2021, atingându-se un nivel de 844.187 unități.
Pe primele trei luni din 2022:
– au fost înmatriculate 2.245.976 unități, o scădere cu -12.3% față de perioada similară din 2021.
– au fost înregistrate scăderi ale înmatriculărilor de autoturisme noi comparativ cu ianuarie-martie 2021 în: Germania (-4.6%) și Spania (-11.6%), Franța (-17.3%) și Italia (-24.4%).
– România se situează pe poziția 14 în UE, cu un volum de 28.978 autoturisme noi înmatriculate, înregistrând o creștere de +39.6% comparativ cu ianuare-martie 2021.
– în ceea ce privește constructorii de automobile, cele mai multe autoturisme noi înmatriculate în total Europa sunt reprezentate de grupul VW cu 655.383 unități, în scădere cu -15.4%, urmate de grupul STELANTIS cu 523.977 unități, în scădere cu –21.7%, HYUNDAY cu 269.350 unități, în creștere cu +21.3% și de Grupul Renault cu 242.549 unități, în scădere cu -6.7% (din care DACIA: 103.519 unități, în creștere cu +16.9% față de ianuarie-martie 2021). Autoturismele marca Ford au reprezentat în ianuarie – martie 2022 un număr de 132.538 unități noi înmatriculate, în scădere cu -15.4% față de perioada similara din 2021.”
Sursa: ACAROM (www.acarom.ro) și ACEA