17.4 C
Pitești
18 apr. 2025

Cardul de energie – o mare bătaie de cap

Cardul de energie – o mare bătaie de cap … și de joc

De ce să simplifici, când poţi să complici. Cam aceasta pare să fie în ultima perioadă deviza cabinetului Ciucă. După eliminarea declaraţiei pe proprie răspundere impusă de ANRE pentru a beneficia de preţul plafonat la energia electrică, acum Guvernul a mai reuşit un pic să complice lucrurile şi a inventat certificatul de validare a datoriei.

Ministrul Fondurilor Europene, Marcel Boloș, a făcut precizări cu privire la sumele pe care le vor primi cei cu venituri mici, sub 2000 lei/lună, pentru plata facturilor la energie. Ei vor primi 1400 lei pe un card, din care pot folosi jumătate (700 lei) în primăvara acestui an și restul în a doua parte a anului. El a explicat care este procedura de lucru, dar pentru cei care locuiesc la bloc si plătesc căldura către asociațiile de proprietari procedura ni se pare destul de complicată. Iată cum a hotărât MINISTERUL să se procedeze:《Asociaţiile de proprietari vor primi o înştiinţare şi modelul de certificat de validare a datoriei, necesar persoanelor care primesc încălzire în sistem centralizat, alături de îndrumări privind completarea acestui document.

Certificat de validare a datoriilor

„Acest certificat de validare a datoriilor este specific doar pentru încălzirea în sistem centralizat, pentru căldura de la bloc, pentru cei care plătesc către asociațiile de proprietari. Avem peste 190.000 de asociaţii de proprietari (N.R. la nivel național), o să trimitem o înştiinţare împreună cu modelul de certificat de validare a datoriei, prin care asociaţiile de proprietari o să fie îndrumate cu privire la modul de completare şi utilizare a lui. Este un certificat simplu, care validează o datorie pe care o are beneficiarul de card pentru încălzirea de la bloc. Nu ar trebui să creeze dificultăţi”, a spus ministrul.
„Noi trebuie să avem acest formular, pentru că factura care vine de la furnizorul de energie termică vine pe total la asociaţia de proprietari şi, după cum ştim, se defalcă pe proprietar, pe locatarii dintr-un bloc şi pentru ca acele sume să le avem validate de asociaţiile de proprietari, pentru că nu există în format electronic şi în sistem informatic, am pus la dispoziţie şi am creat acest document pentru a face posibilă decontarea”, a arătat el.

Procedura de plată cu cardul de energie

„Este simplu (N.R. spune ministrul ! Nouă ni se pare complicat). Este nevoie de 3 documente: cartea de identitate, cardul de energie şi acest certificat de validare a datoriilor, care se prezintă oficialului poştal şi se eliberează o dovadă privind operaţiunile de servicii de mandat poştal şi cu aceasta, să zic, partea care priveşte relaţia dintre oficiantul poştal şi beneficiarul de card s-a terminat. Să reţinem, 3 documente: cartea de identitate, certificatul de validare al datoriei şi cardul de energie sunt documentele cu care la oficiantul poştal se poate opera această plată către asociaţia de proprietari, banii ajung de la Poşta Română în contul asociaţiei de proprietari şi apoi asociaţia de proprietari virează banii către furnizorul de energie termică. Acesta este circuitul specific şi aici am vrut să venim în sprijinul oamenilor, pentru că asociaţiile de proprietari nu sunt complet informatizate, sunt încă asociaţii de proprietari care accepta doar plata în numerar, aşa să ştiţi. Nu sunt informatizate şi din acest punct de vedere a trebuit să căutăm cea mai simplă formă prin care oamenii să îşi poată plăti căldura la blocurile de locuinţe”, a completat Marcel Boloş.

PSD a sesizat

Întrebat despre afirmaţiile reprezentanţilor PSD conform cărora ministerul face plata ajutoarelor pentru energie abia în ultima lună a iernii, ministrul a spus:

„Aici, aşa cum am mai explicat, nu este cazul ca Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene să nu-şi fi făcut datoria. Noi cu tot ceea ce am avut de făcut până în acest moment în privinţa încheierii convenţiei poştale, aprobării modelelor de card de energie şi certificat de validare a datoriei, lista de beneficiari care este o muncă enormă împreună cu ministerele de resort, sunt nu mai puţin de 5 entităţi care sunt implicate in lista de beneficiari care va fi gata pe data de 14 ianuarie şi va fi dată Poştei pentru a putea emite deja cardurile de energie, toate aceste lucruri la nivelul ministerului pe care îl conduc s-au întâmplat şi se întâmplă, astăzi am de la ora 17.00 întâlnire cu toate entităţile implicate în mecanismul cardului de energie şi ne vom ţine de data scadentă”, a replicat ministrul.

El a precizat că în luna februarie banii pentru cardul de energie vor intra în conturile Poştei, iar în martie vor fi putea fi plătite facturile cu acesta.

„În luna februarie, aşa cum am promis, banii vor intra în conturi Poştei Române şi de acolo se încarcă sumele în cont pentru fiecare beneficiar, sumele în mandat, aşa se cheama, dar este o operaţiune simplă de mandat poştal. Începând cu 1 martie tot ce am menţionat până acum face posibilă ca plata faţă de furnizorii de energie să aibă loc”, a mai afirmat Boloş.

În ce privește criticile aduse de PSD, el a declarat: „Trebuie să îi întrebaţi pe dumnealor, eu nu pot să spun decât că am avut şi avem o colaborare foarte bună cu ministerele de linie, le mulţumesc Ministerului Muncii şi Ministerului Finanţelor pentru felul în care au colaborat cu noi pentru a putea duce această misiune la bun sfârşit, până la urmă este vorba de 4 milioane de români care aşteaptă această formă de sprijin de la noi şi să nu uităm că sută la sută sunt bani decontaţi din fonduri europene”.

După publicarea procedurii, care nouă ni se pare mult prea complicată (sigur ar fi existat o cale mai simplă) au existat în mediul online o sumedenie de reacții negative. Redăm câteva dintre ele, relevante pentru starea de spirit a societății:

OPINII ALE CETĂȚENILOR:

  1. De ce sa ne umilim sa cerem certificat de datorii de la asociații de proprietari ?  Faceți lucrurile mai simplu.

    Mulți își plătesc facturile online … Avem stagiul de cotizare complet … de ce ne umiliți ?

    Apoi îți iei picioarele în spinare, te duci cu 3 documente la poștă, stai înghesuit la cozi, te expui la o potențială repriză de covid sau gripă, un infarct miocardic, un AVC sau alte delicii, iar poșta îți ia banii de pe voucher și îi virează în contul asociației, dacă nu ajung din greșeală în altă parte.

    Complicații enorme pentru asociații, muncă în plus pentru poștă și chinuială pentru beneficiarul de voucher.

    Păi nu era mai simplu să se adauge sumele respective direct la pensii ?

    Și toate astea din teama paranoică, nu care cumva vreun derbedeu să bea sau să pape ajutorul pentru energie.

    Așadar pentru câteva sute de presupuși trișori, preferi să chinui sute de mii de oameni corecți. De parcă omul de la bloc în final nu e obligat să-și plătească întreținerea, că să nu fie acționat în judecata. Și să nu uităm că pensionarii sunt cei mai disciplinați când vine vorba de plata utilităților.

    Pentru plăcerea de a evita atâtea travalii, cu siguranță mulți își vor rupe de la gură și vor renunța la generoasa pomana UE (să fie primită !)

    Avantaj pentru statul român: banii neutilizați intră la buget.

    Te doare mintea … !

    Ce rost are sa pui batranii pe drumuri ??? Unii nu sunt deplasabili, sau nu rezista sa stea la cozi. Metode din perioada interbelica. Daca tot nu acoperiti rata inflatiei, macar dati-le oamenilor voucherele direct ca spliment la pensie, nu doar scriptic pe talon. De ce atata birocratie ?

    Pentru placerea de a nu sta la cozi interminabile, multi se vor lipsi in final.

    Cum s-a gândit treaba asta? cu cardul+buletinul (poate uit de el, ca doar sunt un pensionar) noroc cu precizarea (iar s-a făcut o referire nu prea plăcută, la adresa pensionarilor, în sensul repetării „da, trei lucruri pe care sa nu le uitam)…

    Este lipsă de profesionalism, adica:

    Unu. Merg la Asociație, mai cerșesc și acolo o dovada care îmi trebuie la Poștă;

    Doi. Ajung, dacă mă simt în stare buna cu sănătatea, la poștă, unde trebuie să stau la coadă (apropo, le prelungiți și programul? sau poate să lucreze și sâmbăta?), ma doare poate capul, vreau nu vreau, ascult obiecțiile justificative;

    Trei. Apoi, revin la asociație pentru a finaliza o plată, care ar fi trebuit sa fie cu o singura ecuație, dar probabil ca cineva în aceasta ecuație se vrea sa fie cu mai multe necunoscute..

    Este U M I L I N Ț Ă, nu s-a îmbunătățit starea financiară a pensionarilor, dimpotrivă, ați complicat ceva ce trebuia sa fie simplu, iar unii dintre noi, cu dizabilități sau cu tratament medicamentos și puși pe drumuri…

    Dacă ma încadrăm la categoria de super-sportiv chiar nu-mi puneam problema nicidecum.

    Simplificat, cât mai repede posibil, această amețeală neprofesionalist gândită, ci doar aruncată în batjocură.

    ȘIIIII: NU NE MAI UMILIȚI, noi, ne-am făcut datoria, am muncit cum bine știm, cu bune și cu rele, dar pensionarea vine pentru toți RESPECTAȚI-NE, pe noi, PENSIONARII.

    Iar postasul ii deconteaza doar componenta de „incalzire” din „total de plata la intretinere” dupa care omu vine inapoi la Asociatie, sa-i scada aia din intretinere ce a platit la posta. Sa vezi bulibaseala draku in contabilitatea Asociatiei de proprietari.

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

URMĂREȘTE-NE PE REȚELELE SOCIALE

52,300FaniÎmi place
3,200AbonațiAbonați-vă

NOUTĂȚI

Mentenanta site, Administrare site Realizare site Wordpress, Mentenanta site, Wordpress