Contractul pentru proiectarea și execuția secțiunii 4 a Autostrăzii Sibiu-Pitești a fost semnat azi, 15 noiembrie. La semnarea contractului a participat ministrul interimar al Transporturilor şi Infrastructurii, Dan Vîlceanu, împreună cu secretarul de stat Ionel Scrioşteanu și directorul general al CNAIR, Cristian Pistol.
Amânat de contestații aproape 2 ani
Ofertantul desemnat câştigător este firma austriacă PORR CONSTRUCT, iar contractul a putut fi semnat după ce Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor – CNSC a respins contestaţia formulată de către un alt ofertant cu privire la Raportul procedurii de atribuire.
Traseu valoare, termene
Traseul autostrăzii Sibiu-Piteşti pe Secţiunea 4, Tigveni – Curtea de Argeş, are o lungime de circa 10 km şi este format din 2 tronsoane. În total, pe Secţiunea 4 vor fi 13 lucrări de artă, dintre care 12 poduri, pasaje şi viaducte, cel mai lung viaduct fiind de 630 de metri. Cea mai dificilă lucrare va fi tunelul de la Momaia, cu o lungime de 1,3 km.
Stadiul lucrărilor la celelalte secțiuni
Autostrada Sibiu – Piteşti va avea o lungime de 122 de km, este împărţită în 5 secţiuni, va lega Centrul şi Vestul României de reţeaua europeană de autostrăzi, fiind o parte importantă a Coridorului 4 Pan-European.
Potrivit CNAIR, stadiul celorlalte secţiuni ale autostrăzii este următorul:
Secţiunea 1: Sibiu – Boiţa (KM 0+000 – KM 14+150), lotul 1, în lungime de 13,17 km, se află în execuţie, stadiul fizic actual fiind de 53,51%;
Secţiunea 2: Boiţa – Cornetu, în lungime de 31,33 km, este în stadiu de evaluare oferte;
Secţiunea 3: Cornetu-Tigveni, în lungime de 37,4 km, are ca dată pentru depunerea ofertelor 20 ianuarie 2022;
Secţiunea 5: Curtea de Argeş – Piteşti, în lungime de 30,35 km, se află într-un stadiu fizic de realizare a lucrărilor de 3,87%.