22.7 C
Pitești
20 apr. 2025

ACUM: Întâlnire cu proprietarii de chioșcuri, la Primăria Pitești

În această dimineață, în sala mare a Primăriei Pitești are loc o întâlnire între autoritățile locale și proprietarii de chioșcuri amplasate pe domeniul public din Pitești. Încă din această vară, primarul Gentea, împreună cu city-managerul Tudor au făcut o strategie de curățare a orașului de chioșcurile inestetice și de intrare a celor funcționale în legalitate.

Existau semnale că mulți proprietari de chioșcuri nu aveau încheiate cu primăria contracte pe teren și multe erau abandonate de ceva timp pe domeniul public. Așadar, în lunile august-septembrie s-a făcut un inventar al tuturor chioșcurilor din oraș, după care cele abandonate sau amplasate ilegal au fost ridicate. Azi se va dezbate problema chioșcurilor legale, care vând ziare (presă), flori, produse de panificație, fast-food, produse alimentare etc.

Reprezentanții primăriei, în speță viceprimarul Mihăilescu, city-managerul Lucrețiu Tudor și directorul Dănuț Teodorescu, au spus că sunt deschiși unui dialog cu proprietarii acestor chioșcuri în așa fel încât să găsească soluții împreună cu aceștia. Ei au propus variante de chioșcuri pentru fiecare activitate, în așa fel încât orașul să aibă o abordare urbanistică unitară. Florarii solicită două variante de chioșcuri, unele de 16 mp, altele de 20 mp. Aceasta ar fi varianta propusă de primărie.

De asemenea, și chioșcurile de presă vor fi schimbate, propunerea acestora fiind de 4×2 m, deci 8 mp.

Fiind vorba de investiții mari, oamenii se plâng că nu au bani să schimbe toate chioșcurile pe loc, într-un timp scurt. Va fi probabil o acțiune în timp.

Întâlnirea aceasta este una prealabilă, nu se va hotărî acum, pe loc. Vor fi discuții, se va decide în funcție de mai multe dezbateri și propuneri.

În funcție de proiectul ales din variantele propuse, și de suprafață, se estimează că vor costa între 10-12.000 de euro unul. Primăria va redacta un Regulament care va fi dezbătut cu toți proprietarii de chioșcuri interesați și se va hotărî ulterior care va fi modalitatea de rezolvare a problemei. Oricum, nu se va mai funcționa pe bază de acord de închiriere, cum a fost până acum, ci se vor stabili locurile clar  și se va licita pentru fiecare. În zona centrală nu vor mai fi chioșcuri de panificație.

Primăria ar dori ca în urma acestei întâlniri să se cadă de acord asupra modelelor, urmând ca partea juridică să fie stabilită ulterior. Oamenii cer drept de preemțiune pe locațiile pe care le au deja de ani buni, și-au făcut vad acolo și evident că nu vor să se mute în altă parte. Pe de altă parte, reprezentanții primăriei spun că nu le pot garanta acest lucru. Oricum, totul va fi hotărât în urma unei analize temeinice și transparente. Nu se dorește bulversarea oamenilor.

Vom reveni.

Related Articles

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.
Captcha verification failed!
Scorul utilizatorului captcha a eșuat. va rog sa ne contactati!

URMĂREȘTE-NE PE REȚELELE SOCIALE

52,300FaniÎmi place
3,200AbonațiAbonați-vă

NOUTĂȚI

Mentenanta site, Administrare site Realizare site Wordpress, Mentenanta site, Wordpress