A murit directorul Strabag, firma ce modernizează DN73 – lotul Câmpulung-Fundata și calea ferată București-Pitești
Klemens Haselsteiner, CEO al firmei Strabag, a murit la doar 44 de ani. În România, constructorul austriac are mai multe contracte de modernizări de drumuri și căi ferate.
„Cu mare tristețe trebuie să anunțăm că Klemens Haselsteiner a decedat brusc şi neașteptat astăzi, 17 ianuarie 2025. Gândurile tuturor angajaților sunt alături de familia sa. Ceilalți membri ai consiliului preiau temporar responsabilităţile pentru care Klemens Haselsteiner era responsabil”, se arată într-un anunţ publicat pe site-ul companiei austriece de construcții.
Klemens Haselsteiner avea 44 de ani şi a fost numit membru al Consiliului de Administrație în ianuarie 2020 şi CEO al Strabag de la 1 ianuarie 2023. El a studiat administrarea afacerilor la Universitatea DePaul din Chicago şi a urmat programul de management avansat la WhartonSchool din cadrul Universității Pennsylvania, potrivit CV-ului publicat pe site-ul companiei.
Klemens Haselsteiner şi-a început cariera în 2004 la KPMG în Austria. După ce a lucrat la un grup industrial rus, s-a alăturat filialei din Rusia a Grupului Strabag în 2011, unde a fost, printre altele, manager de proiect comercial. Din 2015, a fost angajat la subdiviziunea din Stuttgart a Strabag Ed. Züblin AG, inițial ca manager al unității de afaceri comerciale de construcţiilor la cheie, iar din 2018 ca manager al subdiviziunii comerciale.
Klemens era fiul lui Hans Peter
Haselsteiner şi avea trei copii.
Strabag este un grup austriac de construcții, unul dintre cei mai mari din lume. Compania este cunoscută pentru proiectele sale la scară largă şi pentru experiența în diverse domenii ale construcțiilor, de la infrastructură până la clădiri rezidențiale şi comerciale.
În România, Strabag este prezentă de mai multe decenii și are mai multe contracte de modernizări de drumuri și căi ferate.
Lucrări care au legătură cu județul Argeș
- Strabag reconstruieşte viaductul Cârcea împreună cu firma piteșteană Metabet CF SA. Acesta s-a prăbușit în 2018 în urma unui accident feroviar. Contractul a fost semnat pe 29 decembrie 2022, între Sucursala Regională CF Craiova şi Asocierea Strabag SRL-Metabet CF SA. Acesta este în valoare de 56,46 milioane de lei, pentru proiectarea şi execuția lucrărilor de „Reconstrucție și reparare a viaductului Cârcea”, situat la km 200+306 pe Magistrala 100.
(La data de 12 august 2018, un tren de marfă al GFR a deraiat pe firul I al Viaductului Cârcea, după ce mecanicul de locomotivǎ a depăşit semnalul de circulație aflat pe culoarea roşie și a intrat pe firul închis pentru lucrări. Garnitura avea în componență 23 de vagoane încărcate cu biodiesel şi locomotiva. Șase vagoane au deraiat şi au căzut de la o înălțime de peste 20 de metri. Din fericire, nu s-au înregistrat victime omenești, dar un tronson al Viaductului Cârcea s-a prăbușit odată cu vagoanele. Mecanicul de locomotivă a fost testat cu etilotest şi a rezultat o alcoolemie de 0,72 mg/l alcool în sânge. Potrivit reprezentanților IPJ Dolj, pe numele acestuia s-a deschis dosar penal pentru comiterea infracţiunilor de prezență la serviciu sub influența alcoolului sau a altor substanţe şi distrugerea sau semnalizarea falsă în cazul producerii unui accident.)
- Constructorul austriac Strabag a mai semnat cu SRCF Craiova contractul privind reînnorirea căii ferate București-Piteşti, lotul „Călinești+ Goleşti Fir I și II și Goleşti + Piteşti, km 95+000 – km 107+575”.
Contractul are o valoare de 82,13 milioane de lei (16,5 milioane de euro) şi vizează 21 km de cale ferată. Potrivit ultimei centralizări a CNCF CFR SA, șantierul are un stadiu fizic de realizare de 85%, cu mult peste termenul prevăzut. - Tot Strabag, prin divizia sa ARL Cluj, a reușit să obțină și contractul de modernizare a DN 73 Pitești-Brașov – lotul Câmpulung – Fundata, în lungime de 38 km, după o contestație formulată la CNSC în urma căreia CNAIR a fost nevoită să reevalueze ofertele și să semneze contractul cu Strabag.
Sursa: clubferoviar.ro